• Посилання скопійовано

Помилка в ІПН контрагента: як виправити в ПН?

Помилково виписали ПН з ІПН контрагента 100000000000. Як можна виправити помилку в ІПН і зазначити правильний ІПН контрагента?

Податківці неодноразово (зокрема, тут) зазначали, що виправлення помилки у ІПН у зареєстрованій ПН здійснюється виключно таким шляхом:

1) продавець повинен скласти РК до такої ПН з урахуванням таких особливостей:

  • у заголовній частині зазначаються дані із заголовної частини податкової накладної з помилкою (тобто з помилковим ІПН), а в табличній частині зазначається зі знаком "-" обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній;
  • у полі "Дата складання" зазначається "поточна" дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку в ІПН покупця.

При цьому, зважаючи на те, що ІПН було зазначено 100000000000 (неплатник ПДВ), то реєструє такий РК сам постачальник.

2) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну із урахуванням таких особливостей:

  • реквізити заголовної частини зазначаються без помилок, тобто у полі "ІПН покупця" зазначається правильний ІПН покупця;
  • у полі "Дата складання" зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із "неправильним" ІПН;
  • такій податковій накладній присвоюється новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера податкової накладної із "неправильним" ІПН покупця;
  • в табличній частині такої податкової накладної зазначаються обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній із "неправильним" ІПН.

Якщо виправлення в ІПН здійснюється після спливу строку реєстрації податкової накладної з правильним ІПН, то до постачальника, платника податку, будуть застосовуватися відповідні податкові санкції. На жаль, іншого способу виправити цю помилку немає.

Проте податківці не зазначили, з якою причиною коригування сторнувати податкову накладну з неправильним ІПН, однак зважаючи, що єдина причина, яка дозволяє повністю сторнувати податкову накладну, це "Повернення товару або авансових платежів", то варто застосовувати саме цю причину.

Зверніть увагу, що відображенню у податковій звітності з ПДВ підлягають податкові зобов’язання, визначені на дату складання податкової накладної з "неправильним" ІПН – тобто на дату їх фактичного виникнення за правилом першої події.

Розрахунок коригування та друга податкова накладна не впливають на визначене податкове зобов’язання, тому операція, пов’язана з виправленням помилки в ІПН покупця, відображенню у звітності з ПДВ не підлягає. При цьому, виправлення помилок, що були допущені у додатку 5 до декларації та які не вплинули на числові показники декларації, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ, до якого додається додаток 5 з відміткою "Уточнюючий".

Детальніше про відображення такого коригування у Декларації читайте тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»