Податківці неодноразово (зокрема, тут) зазначали, що виправлення помилки у ІПН у зареєстрованій ПН здійснюється виключно таким шляхом:
1) продавець повинен скласти РК до такої ПН з урахуванням таких особливостей:
- у заголовній частині зазначаються дані із заголовної частини податкової накладної з помилкою (тобто з помилковим ІПН), а в табличній частині зазначається зі знаком "-" обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній;
- у полі "Дата складання" зазначається "поточна" дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку в ІПН покупця.
При цьому, зважаючи на те, що ІПН було зазначено 100000000000 (неплатник ПДВ), то реєструє такий РК сам постачальник.
2) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну із урахуванням таких особливостей:
- реквізити заголовної частини зазначаються без помилок, тобто у полі "ІПН покупця" зазначається правильний ІПН покупця;
- у полі "Дата складання" зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із "неправильним" ІПН;
- такій податковій накладній присвоюється новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера податкової накладної із "неправильним" ІПН покупця;
- в табличній частині такої податкової накладної зазначаються обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній із "неправильним" ІПН.
Якщо виправлення в ІПН здійснюється після спливу строку реєстрації податкової накладної з правильним ІПН, то до постачальника, платника податку, будуть застосовуватися відповідні податкові санкції. На жаль, іншого способу виправити цю помилку немає.
Проте податківці не зазначили, з якою причиною коригування сторнувати податкову накладну з неправильним ІПН, однак зважаючи, що єдина причина, яка дозволяє повністю сторнувати податкову накладну, це "Повернення товару або авансових платежів", то варто застосовувати саме цю причину.
Зверніть увагу, що відображенню у податковій звітності з ПДВ підлягають податкові зобов’язання, визначені на дату складання податкової накладної з "неправильним" ІПН – тобто на дату їх фактичного виникнення за правилом першої події.
Розрахунок коригування та друга податкова накладна не впливають на визначене податкове зобов’язання, тому операція, пов’язана з виправленням помилки в ІПН покупця, відображенню у звітності з ПДВ не підлягає. При цьому, виправлення помилок, що були допущені у додатку 5 до декларації та які не вплинули на числові показники декларації, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ, до якого додається додаток 5 з відміткою "Уточнюючий".
Детальніше про відображення такого коригування у Декларації читайте тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити