• Посилання скопійовано

Безоплатне передання об’єкту нерухомості управлінню освіти на підставі рішення виконкому міськради

Комунальне підприємство, платник ПДВ, на підставі рішення виконкому міськради безоплатно передає управлінню освіти ОЗ (нерухомість), які були отримані безоплатно. За даними бухобліку ОЗ мають первісну вартість та знос, в результаті залишкова вартість дорівнює нулю. Які документи потрібно оформити при передачі? Чи впливає це на сплату ПДВ?

Згідно з пп. 197.1.16 ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

ДФС в ІПК від 17.07.2017 р. №1232/6/99-99-15-02-02-15/ІПК повідомляє, що застосування норм вказаного підпункту можливе за умови одночасного виконання таких вимог:

  • передача здійснюється на безоплатній основі;
  • операція здійснюється між двома платниками ПДВ або між двома юридичними особами;
  • передача відбувається виключно у державну чи комунальну власність;
  • операція здійснюється на підставі прийнятого відповідного рішення уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

У разі не дотримання хоча б однієї з зазначених вимог, така операція оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

В ІПК від 23.05.2017 р. № 306/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФС повідомляє, що згідно з п. 201.1 ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник ПДВ зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

Пунктом 201.3 ПКУ визначено, що у разі звільнення від оподаткування у податковій накладній робиться запис «Без ПДВ» з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору, якими передбачено звільнення від оподаткування податком.

У разі дотримання платником ПДВ необхідних визначених умов для застосування пільги згідно з пп. 197.1.16 ПКУ операції з безоплатної передачі в комунальну власність міста звільняються від оподаткування ПДВ. При цьому по вказаних операціях підприємству необхідно врахувати положення п. 198.5 ПКУ, в якому зазначено таке.

Платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015 р., - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту).

Таким чином, оскільки безоплатна нерухомість була отримана комунальним підприємством без ПДВ, то нараховувати «компенсуючи» податкові зобов’язання з ПДВ при її подальшому переданні управлінню освіти за рішенням виконкому міськради не потрібно. 

 

Документальне оформлення

Відповідно до п. 9 Порядку №1482, передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком. Акт складається у 4-х примірниках, підписується головою та членами комісії і затверджується органом, який утворив комісію.

Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі. До акта приймання-передачі підприємства додаються:

  • копія статуту (положення) підприємства;
  • контракт з керівником підприємства;
  • договір оренди цілісного майнового комплексу;
  • договори найму (оренди) нежитлових приміщень;
  • бухгалтерський баланс (кошторис доходів і витрат), складений на останню звітну дату, з відміткою органу державної податкової служби про його прийняття.

До акта приймання-передачі нерухомого та окремого індивідуально визначеного майна додаються:

  • документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно;
  • копія свідоцтва про реєстрацію об'єкта культурної спадщини як пам'ятки;
  • виписка з бухгалтерського балансу, складеного на останню звітну дату, про вартість об'єкта передачі;
  • титули будов та проектно-кошторисна документація – у разі передачі об'єктів незавершеного будівництва;
  • договори найму (оренди) нежитлових приміщень.

Об'єкти соціальної сфери передаються разом з майном підприємств, які їх обслуговували, у т. ч. основними фондами, ремонтно-будівельними базами, майстернями, транспортними засобами, прибиральною технікою, зовнішніми мережами електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлями, призначеними для їх обслуговування (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо) в частині, що визначається комісією з питань передачі об'єктів, яка здійснює передачу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024953
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249225
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435