• Посилання скопійовано

Безоплатне передання об’єкту нерухомості управлінню освіти на підставі рішення виконкому міськради

Комунальне підприємство, платник ПДВ, на підставі рішення виконкому міськради безоплатно передає управлінню освіти ОЗ (нерухомість), які були отримані безоплатно. За даними бухобліку ОЗ мають первісну вартість та знос, в результаті залишкова вартість дорівнює нулю. Які документи потрібно оформити при передачі? Чи впливає це на сплату ПДВ?

Згідно з пп. 197.1.16 ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

ДФС в ІПК від 17.07.2017 р. №1232/6/99-99-15-02-02-15/ІПК повідомляє, що застосування норм вказаного підпункту можливе за умови одночасного виконання таких вимог:

  • передача здійснюється на безоплатній основі;
  • операція здійснюється між двома платниками ПДВ або між двома юридичними особами;
  • передача відбувається виключно у державну чи комунальну власність;
  • операція здійснюється на підставі прийнятого відповідного рішення уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

У разі не дотримання хоча б однієї з зазначених вимог, така операція оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

В ІПК від 23.05.2017 р. №306/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФС повідомляє, що згідно з п. 201.1 ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник ПДВ зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

Пунктом 201.3 ПКУ визначено, що у разі звільнення від оподаткування у податковій накладній робиться запис «Без ПДВ» з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору, якими передбачено звільнення від оподаткування податком.

У разі дотримання платником ПДВ необхідних визначених умов для застосування пільги згідно з пп. 197.1.16 ПКУ операції з безоплатної передачі в комунальну власність міста звільняються від оподаткування ПДВ. При цьому по вказаних операціях підприємству необхідно врахувати положення п. 198.5 ПКУ, в якому зазначено таке.

Платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015 р., - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту).

Таким чином, оскільки безоплатна нерухомість була отримана комунальним підприємством без ПДВ, то нараховувати «компенсуючи» податкові зобов’язання з ПДВ при її подальшому переданні управлінню освіти за рішенням виконкому міськради не потрібно. 

 

Документальне оформлення

Відповідно до п. 9 Порядку №1482, передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком. Акт складається у 4-х примірниках, підписується головою та членами комісії і затверджується органом, який утворив комісію.

Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі. До акта приймання-передачі підприємства додаються:

  • копія статуту (положення) підприємства;
  • контракт з керівником підприємства;
  • договір оренди цілісного майнового комплексу;
  • договори найму (оренди) нежитлових приміщень;
  • бухгалтерський баланс (кошторис доходів і витрат), складений на останню звітну дату, з відміткою органу державної податкової служби про його прийняття.

До акта приймання-передачі нерухомого та окремого індивідуально визначеного майна додаються:

  • документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно;
  • копія свідоцтва про реєстрацію об'єкта культурної спадщини як пам'ятки;
  • виписка з бухгалтерського балансу, складеного на останню звітну дату, про вартість об'єкта передачі;
  • титули будов та проектно-кошторисна документація – у разі передачі об'єктів незавершеного будівництва;
  • договори найму (оренди) нежитлових приміщень.

Об'єкти соціальної сфери передаються разом з майном підприємств, які їх обслуговували, у т. ч. основними фондами, ремонтно-будівельними базами, майстернями, транспортними засобами, прибиральною технікою, зовнішніми мережами електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлями, призначеними для їх обслуговування (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо) в частині, що визначається комісією з питань передачі об'єктів, яка здійснює передачу.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Зменшення вартості предмета лізингу: облікові та податкові наслідки з ПДВ
    Підприємство придбало вантажне авто за договором фінлізингу. Розмір платежів обчислюється за курсом іноземної валюти на дату здійснення оплати. Лізингодавець внаслідок зміни курсу іноземної валюти сплатив продавцеві меншу суму, ніж ту, за якою він передав автомобіль лізингоотримувачу. У зв’язку з цим, він направив лізингоотримувачу Акт на зменшення вартості автомобіля, а також РК до ПН. Як лізингоотримувачу відобразити в бухгалтерському і податковому обліку з ПДВ таке зменшення вартості об’єкту лізингу?
    Сьогодні 06:564
  • Обмеження щодо кількості символів в графі 2 податкової накладної та графі 3 розрахунку коригування
    Обмежень щодо кількості символів, які допускаються при заповненні графи 2 податкової накладної та графи 3 розрахунку коригування, не передбачено
    15.12.202520
  • Зведена ПН при продажу уціненого імпортного товару
    Підприємство на ЄП імпортувало товар у серпні 2023 року (собівартість з митними платежами і ПДВ — 130 000 грн). З 01.10.2023 року підприємство стало платником ПДВ і перейшло на загальну систему. У листопаді 2025 року товар вирішено уцінити та продати нижче ціни придбання. Чи потрібно складати зведену податкову накладну на різницю між ціною придбання та договірною вартістю при реалізації?
    15.12.202517
  • Заповнення графи 3.2.2 ПН для цукрового буряка: правомірність вимог покупця
    Підприємство продає цукровий буряк, в ПН в колонці 3.2.2. проставили галочку про власне виробництво. Контрагент просить змінити податкову і залишити колонку 3.2.2 пустою. Чи правомірна вимога покупця?
    15.12.202514
  • Обов'язковість реєстрації платником ПДВ при переході на ЄП ІІІ групи (5%) та перевищенні обсягу 1 млн грн
    Підприємство-неплатник ПДВ на загальній системі подало заявку на реєстрацію платником єдиного податку ІІІ групи за ставкою 5% з 01.01.2026 року. У заяві вказано орієнтовний дохід за 2025 рік менше 1 млн грн, але фактично у грудні 2025 року дохід перевищив цей обсяг і складе орієнтовно 1,4 млн грн. Чи потрібно реєструватись платником ПДВ через перевищення обсягу доходу 1 млн грн?
    15.12.2025295