• Посилання скопійовано

Безоплатне передання об’єкту нерухомості управлінню освіти на підставі рішення виконкому міськради

Комунальне підприємство, платник ПДВ, на підставі рішення виконкому міськради безоплатно передає управлінню освіти ОЗ (нерухомість), які були отримані безоплатно. За даними бухобліку ОЗ мають первісну вартість та знос, в результаті залишкова вартість дорівнює нулю. Які документи потрібно оформити при передачі? Чи впливає це на сплату ПДВ?

Згідно з пп. 197.1.16 ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

ДФС в ІПК від 17.07.2017 р. №1232/6/99-99-15-02-02-15/ІПК повідомляє, що застосування норм вказаного підпункту можливе за умови одночасного виконання таких вимог:

  • передача здійснюється на безоплатній основі;
  • операція здійснюється між двома платниками ПДВ або між двома юридичними особами;
  • передача відбувається виключно у державну чи комунальну власність;
  • операція здійснюється на підставі прийнятого відповідного рішення уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

У разі не дотримання хоча б однієї з зазначених вимог, така операція оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

В ІПК від 23.05.2017 р. №306/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФС повідомляє, що згідно з п. 201.1 ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник ПДВ зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

Пунктом 201.3 ПКУ визначено, що у разі звільнення від оподаткування у податковій накладній робиться запис «Без ПДВ» з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору, якими передбачено звільнення від оподаткування податком.

У разі дотримання платником ПДВ необхідних визначених умов для застосування пільги згідно з пп. 197.1.16 ПКУ операції з безоплатної передачі в комунальну власність міста звільняються від оподаткування ПДВ. При цьому по вказаних операціях підприємству необхідно врахувати положення п. 198.5 ПКУ, в якому зазначено таке.

Платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015 р., - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту).

Таким чином, оскільки безоплатна нерухомість була отримана комунальним підприємством без ПДВ, то нараховувати «компенсуючи» податкові зобов’язання з ПДВ при її подальшому переданні управлінню освіти за рішенням виконкому міськради не потрібно. 

 

Документальне оформлення

Відповідно до п. 9 Порядку №1482, передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком. Акт складається у 4-х примірниках, підписується головою та членами комісії і затверджується органом, який утворив комісію.

Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі. До акта приймання-передачі підприємства додаються:

  • копія статуту (положення) підприємства;
  • контракт з керівником підприємства;
  • договір оренди цілісного майнового комплексу;
  • договори найму (оренди) нежитлових приміщень;
  • бухгалтерський баланс (кошторис доходів і витрат), складений на останню звітну дату, з відміткою органу державної податкової служби про його прийняття.

До акта приймання-передачі нерухомого та окремого індивідуально визначеного майна додаються:

  • документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно;
  • копія свідоцтва про реєстрацію об'єкта культурної спадщини як пам'ятки;
  • виписка з бухгалтерського балансу, складеного на останню звітну дату, про вартість об'єкта передачі;
  • титули будов та проектно-кошторисна документація – у разі передачі об'єктів незавершеного будівництва;
  • договори найму (оренди) нежитлових приміщень.

Об'єкти соціальної сфери передаються разом з майном підприємств, які їх обслуговували, у т. ч. основними фондами, ремонтно-будівельними базами, майстернями, транспортними засобами, прибиральною технікою, зовнішніми мережами електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлями, призначеними для їх обслуговування (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо) в частині, що визначається комісією з питань передачі об'єктів, яка здійснює передачу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Вивезення з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів: що з ПДВ?
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    26.11.20249
  • Чи нараховувати ПДВ при створенні ротаційного фонду?
    Страхова компанія уклала договір з приватним медичним закладом про надання платних медичних послуг. При наданні закладом медичних послуг він складає та реєструє ПН. СК пропонує додатковою угодою створити ротаційний фонд, використання якого можливо лише на погашення заборгованості СК за надані послуги в разі розірвання основного договору. Чи є об'єктом оподаткування ПДВ кошти, отримані від СК як внесок до ротаційного фонду?
    26.11.20248
  • Чи нараховувати ПДВ на супутні послуги при міжнародних перевезеннях?
    Для виконання контракту на перевезення організація залучає послуги сторонніх організацій згідно з договором субпідряду. У міжнародному перевезенні згідно з CMR послуга оподатковується за ставкою 0% ПДВ, але до перевезення додаються супутні витрати на оформлення негабаритних дозволів та супроводу по території Польщі. Ця послуга перевиставляється клієнту. Чи оподатковується вона ПДВ, якщо вона надана субпідряднику на території Польщі та чи потрібно нарахувати 20% ПДВ при перевиставлені таких послуг?
    25.11.202423
  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427