Головна Усі консультації Оподаткування ПДВ

Безоплатна роздача рекламної продукції: як оподаткувати?

Як оформлюється проведення рекламної акції з роздачею інформаційних брошур, ручок та пакетів з логотипом? Як в такому випадку складати податкову накладну?

Документальне оформлення рекламного заходу

Стандартний перелік документів повинен включати:

  1. наказ керівника про проведення рекламного заходу;
  2. кошторис витрат на проведення заходу;
  3. накладні на відпуск ТМЦ зі складу;
  4. звіт про проведення рекламного заходу;
  5. інші документи, наприклад договори, накладні, акти виконаних робіт (наданих послуг), платіжні/розрахункові документи, акти списання безкоштовно розданих товарів чи проданих за 1 грн, примірники рекламних листівок та брошур тощо.

У даному випадку слід розрізняти рекламні матеріали (брошури з інформацією про товари, які мають тільки рекламну функцію) та інші ТМЦ, які мають прикладне функціональне призначення (ручки, пакети). Перші несуть тільки рекламну інформацію та не можуть бути використані іншим способом, а другі – це товари повсякденного вжитку, які можуть використовуватися за своїм функціональним призначенням, не пов’язаним з рекламою (канцтовари, пакети, посуд, одяг, сувеніри тощо). Нараховувати ПДВ та складати податкову накладну потрібно лише на такі товари. На вартість рекламних матеріалів (брошур) цього робити не потрібно, адже не можна говорити про постачання рекламних матеріалів. Рекламні матеріали списуються до витрат підприємства як витрати на рекламу: Дт 93 Кт 209, а інші товари (ручки, пакети) можна списати як до складу витрат на рекламу (Дт 93 Кт 209), так і до складу інших операційних витрат як безоплатно надані товари (Дт 949 Кт 209).

 

ПДВ

Згідно з пп. 14.1.191 ПКУ, під постачанням товарів розуміють будь-яку передачу права на розпорядження товарами як власника, у т. ч. продаж, обмін чи дарування такого товару. А у пп. «в» пп. 14.1.191 ПКУ сказано, що постачанням товарів також вважається безоплатна передача майна іншій особі. Отже, з погляду ПДВ безоплатна передача товарів на митній території України прирівняна до їх постачання і є об'єктом оподаткування ПДВ (п. 185.1 ПКУ). В даному випадку під ці норми підпадає роздача ручок та пакетів. Брошури не можна розглядати як безоплатно надані товари.

Податківці роз’яснювали такий порядок складання ПН в такому випадку:

  • одну ПН - виходячи з фактичної ціни постачання, яка в даному випадку дорівнює нулю. Така ПН надається покупцю, якщо він є зареєстрованим платником ПДВ;
  • другу (з типом причини 15) - виходячи з перевищення ціни придбання (або балансової вартості у випадку з ОЗ) над фактичною ціною постачання. Така податкова накладна покупцю не надається.  

 

Податкова накладна на договірну ціну

ПН на ім’я покупця-платника ПДВ має складатися за загальними правилами, як на звичайний продаж. Але при безоплатній передачі товару неплатнику ПДВ:

  • у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини «02»;
  • у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000».

У таких ПН рядки розділу А та графи 7 та 10 розділу Б будуть мати нульові значення.

 

Податкова накладна на суму перевищення бази оподаткування

ПН з типом причини «15» можна складати на кожну таку операцію чи один раз на місяць у вигляді зведеної ПН на всю суму ПДВ. Цю суму слід розраховувати виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо за кожною операцією з постачання товарів/послуг.

У верхній лівій частині таких ПН у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини «15».

При складанні зведеної ПН у відповідній графі заголовної частини потрібно проставити «Х» напроти графи «Зведена податкова накладна».

У рядках заголовної частини такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.

У графі 2 розділу Б, крім номенклатури товарів/послуг, потрібно також зазначати: «перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання».

А графи 3.1, 3.2, 3.3, 4, 5, 11 розділу Б у ПН з типом «15» не потрібно заповнювати. 

До графи 8 вноситься код ставки ПДВ, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

 

ПДФО та військовий збір

Податківці у довідково-інформаційному ресурсі ЗІР (категорія 103.23) роз’яснили, якщо під час проведення рекламної акції здійснюється розповсюдження рекламного товару, а споживачами реклами є невизначене коло платників податку, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб - споживачів таких рекламних заходів та, відповідно, не є об’єктом оподаткування ПДФО.

Таким чином, якщо рекламні товари роздаються не під підпис, а усім бажаючим, то підстав для нарахування ПДФО та військового збору не виникає.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
ПДВ , ПДФО , Податкова накладна , Реклама

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі