• Посилання скопійовано

Наземне обслуговування літаків може бути за замовленням представництва нерезидента

Компанія займається обслуговуваннями повітряних суден для нерезидентів на Україні. Договори з нерезидентами укладаються письмово. Один із нерезедентів запропонував укласти договір з його українським представництвом, яке діятиме від його імені та просить виписку первинних документів і реєстрацію податкових накладних на ім'я представництва. Чи не буде це порушенням законодавства?

На нашу думку, ця договірна схема є доволі непростою.

Відповідно до п. 26 ст.1 Повітряного кодексу України використання повітряного простору України - провадження діяльності, пов'язаної з польотами повітряних суден, з переміщенням (перебуванням) матеріальних об'єктів у повітряному просторі України, а також з вибуховими роботами, пусками ракет, усіма видами стрільб, у тому числі з метою здійснення впливу на гідрометеорологічні процеси в атмосфері, що становлять загрозу безпеці польотів повітряних суден та інших літальних апаратів.

Справа в тому, що договірні відносини щодо допуску до повітряного простору (використання повітряного простору) передбачають не лише можливість приймати повітряні судна (йдеться про використання авіаліній), але й перевозити пасажирів.

Відповідно до ст. 92 Повітряного кодексу України авіаційний перевізник, який виконує перевезення пасажирів та/або вантажу за плату та/або за наймом, повинен мати ліцензію на провадження діяльності з перевезення пасажирів та/або вантажу повітряним транспортом, яка видається уповноваженим органом з питань цивільної авіації згідно із законодавством України. Перевезення пасажирів, вантажу за плату та/або за наймом без ліцензії забороняється. Наявність ліцензії не означає, що авіаційний перевізник має право доступу до певних повітряних ліній або ринків. З метою набуття права доступу до певних повітряних ліній або ринків авіаперевізник повинен отримати від уповноваженого органу з питань цивільної авіації відповідний документ на право експлуатації певної повітряної лінії. 

Умови здійснення повітряних перевезень іноземним авіаперевізником наведені у ст. 95 Повітряного кодексу України.

Відповідно до п. 64 ст. 1 Повітряного кодексу України наземне обслуговування - послуги з наземного обслуговування повітряних суден, екіпажу, пасажирів, вантажу, багажу, пошти, що надаються користувачам аеропорту на території аеропорту (аеродрому) або за його межами.

Вимог щодо наземного обслуговування містять в договорах на авіаційне перевезення, проте для надання таких послуг (виконання робіт) на території України (на території аеропортів) можуть укладатись окремі договори.

Водночас, передача таких повноважень представництву авіаперевізника має бути оформлена належним чином. Адже, таке представництво повинно бути відкрито з право ведення госпдіяльності, у положенні про таке представництво має бути включені види діяльності, зокрема здійснення за дорученням нерезидента виконувати частину його функцій, зокрема, й укладати договори та здійснювати оплату за послуги (роботи) з наземного обслуговування повітряних суден, інші функції нерезидента, повязаних із здійсненням таких повноважень.

В такому разі, ми не бачимо порушень валютного законодавства, адже наземне обслуговування повітряних суден, що здійснюється на території України на території аеропортів) під час перебування повітряних суден на території України (аеропорту), може відбуватись й за договорами, укладеними з госпсубєктами, зареєстрованим чи акредитованими на території України (йдеться саме про представництва нерезидентів). А оскільки оплата за такими договорами з представництвами нерезидентів будуть у гривнях, то під валютний контроль такі госпоперації не підпадають.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202485
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024952
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428