• Посилання скопійовано

Заміна акумуляторної тягової батареї – це капітальний чи поточний ремонт автонавантажувача?

Підприємство має на балансі автонавантажувач, який працює на акумуляторній тяговій батареї. Батарея вийшла з ладу. Заміна батареї буде розглядатися як капітальний чи поточний ремонт?

Авто[електро]навантажувач – колісна самохідна машина, призначена для навантажування, розвантажування і штабелювання вантажів, виконавчі органи якого приводяться в дію автомобільним двигуном внутрішнього згоряння [електродвигунами] (п. 4.1-4.2 ДСТУ 3997-2000).

Самохідні машини відносяться до механічних транспортних засобів (п.1.10 розд.1 Постанови про ПДР).

Зазвичай при ідентифікації ремонту транспортних засобів ми користуємося Положенням про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту (далі - Положення №102).

Так, пп. 1.3 положення №102 визначено, що капітальний ремонт – це ремонт, який виконується для відновлення справності та повного або близького до повного відновлення ресурсу виробу із заміною чи відновленням будь-яких частин, у тому числі базових.

До капітального ремонту належать роботи, пов'язані із заміною кузова для автобусів та легкових автомобілів, рами для вантажних автомобілів або одночасною заміною не менш трьох базових агрегатів.

Якщо замінюються одночасно не більше двох базових агрегатів, це є поточним ремонтом. Перелік базових агрегатів наводиться у додатку Г до згаданого положення, й акумуляторної тягової батареї у ньому немає.

Враховуючи зазначене, заміна акумуляторної батареї не є капітальним ремонтом. Проте необхідно звернути увагу на те, що згадане Положення було прийнято у 1998 році і не містить нічого про електромобілі, а також не враховує, що тягові акумуляторні батареї використовуються в якості джерела постійного струму для живлення електричних двигунів автонавантажувача, їх вартість значна і складає від 150 тис. грн. Фактично тягова батарея за своїм функціоналом прирівнюється до базового агрегату.

Тож на нашу думку, заміна акумуляторної батареї відповідно до наведеної умови є заміною складової об’єкта основного засобу і списання вартості нової батареї на витрати як при поточному ремонті є необґрунтованим. Втім, це рішення повинен приймати не бухгалтер, а компетентна особа, яка відповідає за роботу цього навантажувача, і прийняте рішення фіксується у наказі керівника, який бухгалтер бере до виконання.

При цьому відповідно до п. 29 Методрекомендацій №561 за рішенням керівника заміна окремих важливих компонентів (частин) основних засобів, в нашому випадку - це тягова батарея, може бути відображена як заміна об'єкта основних засобів, якщо термін корисного використання такої частини відрізняється від терміну корисного використання основних засобів, до яких належить цей компонент.

У цьому випадку заміна такого компонента відображається капітальними інвестиціями у придбання нового об'єкту основних засобів:

  • Дт 152 Кт 207, 631, 661, 651;
  • Дт 10 Кт 152 і списанням заміненого об'єкту: Дт 131 Кт 10 - на суму зносу ліквідованої частини об’єкта;
  • Дт 976 Кт 10 - на залишкову вартість ліквідованої частини об’єкта.

Як відобразити це в обліку та оцінити,  див. тут.

***

Також пропонуємо до уваги:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»