Оскільки монітори придбавалися для стаціонарних комп’ютерів, а не для ноутбуків, вважаємо що їх придбання слід розглядати як придбання окремого активу. А ось якого активу, залежатиме від мети використання таких моніторів та облікової політики компанії.
В залежності від тривалості використання активів та вартісного критерію малоцінності, встановленого компанією в бухгалтерському обліку, такі монітори можуть розглядатися як МНМА або як ОЗ.
Нагадаємо, що аби актив був визнаний основним засобам або МНМА, строк його використання (який заплановано при його придбанні) повинен бути більше року (п. 4 П(С)БО 7). В інакшому випадку, такий матеріальний актив вважатиметься запасом (товаром, МШП тощо).
У тому ж п. 5 П(С)БО 7 згадано, що підприємства можуть установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу МНМА, у наказі про облікову політику. На практиці із метою збереження гармонії між бухгалтерським і податковим обліком часто встановлюють межу у 6000 грн. Якщо це так, то, якщо матеріальний актив до 6000 грн це МНМА, а якщо понад, то ОЗ.
Втім, варто зауважити, що згідно з п. 23 П(С)БО 7 нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.
Ми вважаємо, що якщо у підприємства буде відсутнє документальне підтвердження того, що такі монітори фактично використовуються у госпдіяльності підприємства (наприклад, акти приймання-передачі моніторів іншим особам у користування, договори із особами, що підтверджують виконання робіт, послуг для підприємства, для виконання яких їм надаються такі монітори т.п.), то говорити про експлуатацію моніторів неможна і амортизація за ними не нараховується. Такі монітори, якщо вони будуть кваліфіковані як необоротні активи, перебуватимуть на обліку в складі активів підприємства, але на відповідному субрахунку рахунку 15, до введення в експлуатацію, або списання, або продажу тощо.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити