• Посилання скопійовано

За нездачу підприємством залишку готівки в банк при нульовому ліміті каси - штраф

Підприємство перерахувало на картку працівникові понад 300 грн. Протягом трьох днів працівник кошти повернув (касовий ордер оформлений). Підприємство немає каси, а тому гроші не були повернуті на рахунок підприємства. Які наслідки можуть бути для підприємства?

Для підприємств, що здійснюють операції з готівкою, встановлюються ліміт каси та строки здавання готівки до банку. Ліміт каси для себе підприємства встановлюють самостійно. У позаробочий час вони можуть тримати у своїх касах готівку у межах, що не перевищує встановленого ліміту каси. Готівка, що перевищує встановлений ліміт, обов'язково здається до банків для її зарахування на поточні рахунки підприємств, в іншому випадку  підприємство несе відповідальність у вигляді штрафу.

Ліміт каси можуть не встановлювати лише ті СГ, які здійснюють діяльність виключно у безготівковій формі. Отже, якщо підприємство не встановило ліміт каси, то він вважається нульовим. А це означає, що вся готівка, що перебуває в касі на кінець робочого дня і не здана до банку, вважається понадлімітною з відповідними наслідками. Власне у цьому підприємство і допустило помилку.

Отже, при нульовому ліміті каси підприємство, якщо вчасно не здасть залишок готівки до банку, потрапить під штрафні санкції. Відповідно до Указу № 436 за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Підсумуємо, вся готівка, що перебуває в касі підприємства на кінець робочого дня і не здана до банку, вважається понадлімітною, крім випадків, визначених п. 5.9 Положення №637. Готівкові кошти не вважаються понадлімітними в день їх надходження, якщо вони були видані для використання підприємством відповідно до законодавства (без попереднього здавання їх до банку і одночасного отримання з каси банку на зазначені потреби) наступного дня на потреби, які пов'язані з діяльністю підприємства.

Видача готівкових коштів під звіт на виробничі (господарські) потреби. Хоча тут потрібно врахувати, що видача готівкових коштів під звіт дозволяється на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт.  Як наслідок повинен бути складений авансовий звіт

У п. 2.9 Положення № 637 сказано, що готівка підприємств використовується для забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування. А це означає, що отримані кошти  за необхідності можуть бути спрямовані їх власниками на інші господарські витрати підприємства.

Отже, можна зробити висновок, що готівкові кошти, які були повернені працівником до каси підприємства (про що свідчитиме складений прибутковий ордер), за належного документального оформлення (готівкові кошти оприбутковані у касі підприємства) можуть видаватися на господарські потреби. Тому можна знову видати кошти на господарські потреби, для уникнення переліміту в касі.

Також у день повернення коштів працівником, можна видати ці кошти будь-якій фізособі як поворотну фіндопомогу, уклавши перед цим відповідний договір. При цьому у договорі можна передбачити, що повернення фіндопомоги фізособа може здійснити безготівково шляхом перерахування коштів на банківський рахунок підприємства. 

Зверніть увагу, приймання і видача готівки за касовими ордерами може проводитися тільки в день їх складання. Касові операції оформляються касовими ордерами. Видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами з відображенням такої касової операції в касовій книзі. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно вести касову книгу за операціями на рахунку 308 та як складати касові ордери?
    Який кореспондуючий рахунок необхідно вказати у прибутковому ордері при прийомі коштів за послуги через ПРРО? Як саме відображати операції у касовій книзі, якщо на кінець дня всю виручку передаємо з рахунку 308 на рахунок 301? Чи потрібно виписувати видатковий ордер для рахунку 308 і прибутковий на рахунок 301 на суму цих коштів? Які коресподуючі рахунки вказувати в видатковому ордері та в прибутковому?
    24.04.2024387
  • Які електронні підписи та печатки можуть застосовуватись в ПРРО?
    Чи можна використовувати електронні печатки, а не іменні ключі касирів для програмного РРО? Чи не буде це порушенням порядка проведення розрахункових операцій?
    02.04.202443
  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.20241 409
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202497
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202484