• Посилання скопійовано

Дії госпсуб'єкта, якщо РРО зламався

РРО вийшов з ладу, що робити суб'єкту господарювання?

Алгоритм дій у разі виходу з ладу РРО такий:

1) Повідомляємо центр сервісного обслуговування (далі — ЦСО) й контролюючий орган про вихід з ладу РРО.

Повідомити можна письмово або засобами електронного зв'язку в довільній формі:

ЦСО — протягом робочого дня з моменту виявлення несправностей або ушкодження;

контролюючий орган, у якому суб'єкт господарювання зареєстрований платником податків, — протягом двох робочих днів (п. 16 ст. 3 Закону про РРО).

2) Підраховуємо готівкові кошти, які перебувають у скриньці РРО на момент його виходу з ладу (виручку за цей період й суму службового внесення).

Звіряємо їх із даними контрольної стрічки. Відкриваємо розрахункову книжку та отриману суму записуємо в корінець першої розрахункової квитанції з позначкою «Службове внесення».

3) У день виходу з ладу РРО відкриваємо КОРО, зареєстровану на РРО, що вийшов з ладу, й робимо такі записи:

— заповнюємо розділ 4 «Облік ремонтів, робіт з технічного обслуговування і перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО» КОРО, зареєстрованої на РРО, що вийшов з ладу, а саме графи 1 і 2. Тобто тут має значитися так: графа 1 — № з/п, графа 2 — дата виникнення поломки РРО.

— заповнюємо розділ 3 «Облік розрахункових квитанцій», а саме:

графу 1 — згідно з даними контрольної стрічки номер першого пробитого по РРО фіскального чека в день поломки РРО;

графу 2 — номер останнього пробитого по РРО фіскального чека перед поломкою РРО;

графу 3 — номер РК, зареєстрованої до КОРО на даний РРО, яка буде використовуватися для розрахунків з покупцями;

графу 4 — дату і час початку використання РК;

графу 5 — серію і номер першої квитанції, з якої починається використання РК.

Якщо після поломки РРО й надалі проводяться розрахункові операції, то для їх обліку слід використовувати розрахункові квитанції з РК. Якщо після поломки РРО та до відновлення його роботи таких операцій не було, то буде використана лише одна розрахункова квитанція із позначкою «Службове внесення».

— заповнюємо розділ 2 «Облік руху готівки та сум розрахунків», а саме:

в графі 1 — дату виникнення поломки РРО;

в графі 2 — номер РК, що використовується;

в графі 3 — суму коштів, яку зазначили у корінці розрахункової квитанції;

в графі 4 — суму коштів, яку здали до каси (для підприємств) чи до банку;

в графах 5, 6, 7, 8 — загальну суму здійснених розрахункових операцій, які фіксувалися за допомогою РК. Якщо таких операцій не було після поломки РРО, то у таких графах проставляються прочерки.

Це всі записи, які мають бути виконані у день поломки.

4) Якщо розрахункові операції здійснюються у наступних днях після поломки РРО, то суб'єкт господарювання так само заповнює розділ 3, крім граф 1 та 2, та розділ 2 аж до дня включення відремонтованого РРО.

5) У день полагодження РРО і введення його в експлуатацію після ремонту слід зробити такі дії:

— заповнюємо розділ 4 КОРО разом з працівником ЦСО. Касир заповнює графи 6 і 7, працівник ЦСО — графи 3 — 5;

— підраховуємо суму виручки за корінцями розрахункових квитанцій;

— проводимо через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням РК, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) — за час роботи, що передував виходу РРО з ладу, за кожною ставкою ПДВ, акцизного податку, іншого податку. Дані суми вводяться в РРО як виручка (тобто слід провести через РРО реалізацію усіх проданих під час ремонту товарів), а не як операція «Службове внесення». Операція «Службове внесення» готівки, які зберігаються на місці проведення розрахунків, виконується в тому випадку, якщо реалізація товарів (послуг) в період відключення РРО не здійснювалася;

— друкуємо Х-звіт РРО та звіряємо отримані суми з сумою виручки, підрахованої за розрахунковими квитанціями. Розбіжностей при цьому бути не повинно;

— роздруковуємо Z-звіт і на його основі заповнюємо:

розділ 2 КОРО, а саме: у графі 1 вказуємо дату роздрукованого чеку; у графі 2 — номер роздрукованого Z-звіту; у графі 3 — суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків, у день включення відремонтованого РРО;

та розділ 3 КОРО, а саме у графі 8 вказуємо номер роздрукованого Z-звіту.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно вести касову книгу за операціями на рахунку 308 та як складати касові ордери?
    Який кореспондуючий рахунок необхідно вказати у прибутковому ордері при прийомі коштів за послуги через ПРРО? Як саме відображати операції у касовій книзі, якщо на кінець дня всю виручку передаємо з рахунку 308 на рахунок 301? Чи потрібно виписувати видатковий ордер для рахунку 308 і прибутковий на рахунок 301 на суму цих коштів? Які коресподуючі рахунки вказувати в видатковому ордері та в прибутковому?
    24.04.2024329
  • Які електронні підписи та печатки можуть застосовуватись в ПРРО?
    Чи можна використовувати електронні печатки, а не іменні ключі касирів для програмного РРО? Чи не буде це порушенням порядка проведення розрахункових операцій?
    02.04.202441
  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.20241 403
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202496
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202483