Нагадаємо, що з 1 квітня 2023 року набрав чинності Закон №2888, який виклав у новій редакції пп. 170.9 ПКУ, що визначає порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.
Згідно з оновленим пп. 170.9.4 ПКУ, авансовий звіт подаватимуть лише у разі:
а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до пп. 170.9.1 ПКУ, з метою розрахунку суми ПДФО (а отже, і ВЗ);
б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).
У підприємства є видатковий касовий ордер, за яким воно видало працівнику готівку для здійснення господарських витрат – придбання товару. Працівник придбав товар, про що свідчить чек РРО з магазину. Форма оплати товару – готівка або картка – не має значення в даній ситуації. Головне те, що працівник отримав кошти на закупівлю товару, і він виконав це доручення. Те, яким чином він оплатив покупку, не впливає на його відносини з роботодавцем щодо підзвітних коштів.
Якщо він витратив менше коштів, ніж йому було видано, він повинен повернути невикористані кошти в касу або на рахунок підприємства.
Якщо навпаки, він витратив більше коштів, підприємство повинно повернути йому цю перевитрату, і теж не має значення, у якій формі воно це зробить – у готівковій чи безготівковій.
Відповідно до пп. 170.9.2 ПКУ у разі, якщо під час виконання окремих цивільно-правових дій (в даному випадку – придбання товару) працівник для проведення розрахунків застосував особистий платіжний інструмент, чи його реквізити, вартість витрат засвідчується документом (випискою та/або відомостями з рахунку) в електронній або паперовій формі, що містить визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітований такий платіжний інструмент. На практиці це може бути виписка з особистого рахунку працівника, до якого емітовано картку. З метою збереження конфіденційної інформації з рахунку працівник має право надати таку виписку, яка буде включати тільки цю операцію з придбання товару, щоб не надавати інформацію про інші його операції, які не мають стосунку до цього придбання товару.
Отже, працівник повинен надати чек РРО з магазину, у якому є перелік придбаних товарів, та банківську виписку зі свого рахунку, до якого емітована картка, яку він використав при розрахунку.
Обов’язок подавати авансовий звіт виникає лише тоді, коли у працівника з’явиться оподатковуваний дохід. Відповідно до пп. 170.9.3 ПКУ працівник повинен надати документи та повернути невикористані кошти до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому він придбав товари. І тільки якщо в цей строк працівник не надасть документи та не поверне невикористаний залишок коштів, у нього виникне оподатковуваний дохід і він буде зобов’язаний подати авансовий звіт. А якщо все добре і працівник надав чек, виписку з рахунку та вчасно повернув невикористані кошти, авансовий звіт подавати не потрібно.
В бухобліку будуть такі записи:
Зміст господарської операції |
Д-т |
К-т |
Сума, грн |
24.07.2023 – Видано готівку працівнику – видатковий касовий ордер |
372 |
301 |
1000 |
25.07.2023 – Працівник надав чек РРО з магазину та виписку з рахунку, оприбутковано придбаний товар |
20 |
372 |
840 |
25.07.2023 – Працівник повернув в касу невикористаний залишок коштів |
301 |
372 |
160 |
Докладніше про те, як складати авансовий звіт за новою формою, ми писали у цій аналітиці.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити