Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Таким чином, через РРО проводиться не сама операція з передачі товару/послуги покупцю, а безпосередньо операція отримання коштів від нього, яка відповідає визначенню розрахункової операції (тобто приймання готівки, платіжних карток або інтернет-платежів за допомогою інтернет-еквайрингу).
Зокрема, як роз’яснювали податківці у ІПК 13.03.2020 р. №1032/6/99-00-05-04-01-06/ІПК, (яку ми розглядали тут) при здійсненні розрахунків за товари (послуги) суб'єкти господарювання зобов'язані відповідно до Закону про РРО застосовувати РРО, у тому числі у разі здійснення безготівкових розрахунків за допомогою платіжних карт або Інтернет-еквайрингу (наприклад - "Приват24") із використанням мережі Інтернет. При цьому розрахункові документи при продажу товарів (послуг) через мережу Інтернет видаються у випадку їх безпосереднього надання споживачу під час передачі йому товару чи надання послуг.
На замітку: Інтернет-еквайринг аналогічний звичайному банківському еквайрингу, але замість POS-терміналу використовується віртуальний ресурс - веб-сайт. Відповідно, технології дуже схожі, просто замість зчитування магнітної смуги карти вводиться її номер вручну. Кодом доступу є CVV-код - тризначний код, нанесений на зворотній стороні картки. Технології взаєморозрахунків схожі з класичним еквайрингом. Саме за умови застосування інтернет-еквайрингу і потрібно використовувати РРО. Для прийому еквайрингових платежів школа повинна укласти спеціальний договір з банком.
Якщо ж договір еквайрингу з банком не укладається, а клієнти здійснюють оплату на банківські реквізити школи на підставі виставлених їм рахунків через системи «інтернет-банкінгу», в тому числі і Приват24 або Аваль-онлайн (наразі всі банки пропонують своїм клієнтам такі послуги інтернет-банкінгу), то такий платіж з рахунку клієнта безпосередньо на рахунок школи не вимагає реєстрації через РРО. Як правило, платежі клієнтів через інтернет-банкінг є ідентифікованими, тобто школа може визначити, хто саме з клієнтів зробив платіж.
Отже, в даному випадку суб’єкт господарювання повинен проводити через РРО розрахункову операцію датою надходження коштів на рахунок лише при оплаті через еквайрингову платіжну систему, а сама видача фіскального чеку вже здійснюється при наданні послуги.
У разі ж якщо кошти надходять на рахунок через платіжну систему у неробочий час закладу, то розрахунковий документ роздруковується на РРО у робочі години закладу освіти. У всіх інших випадках операція проводиться безпосередньо при здійсненні розрахункової операції, а тому проведення розрахункових операцій за попередній період є недопустимим.
Наразі, до 1 січня 2021 року встановлено зменшені розміри, зокрема, за непроведення розрахункових операцій через РРО:
- 10% вартості проданих з порушенням, встановленими цим пунктом товарів (робіт, послуг) – за порушення вчинене вперше;
- 50% вартості проданих з порушенням, встановленими цим пунктом товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити