Щодо реєстрації КОРО
Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій №547 у чинній редакції передбачає дві альтернативи щодо реєстрації Книги обліку розрахункових операцій (див. пп. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку).
А саме:
- За замовчуванням, всі СГ, які використовують РРО, зобов’язані зареєструвати Книги обліку розрахункових операцій;
- Але з цього правила є виключення: якщо СГ прийняв рішення про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії він не буде здійснювати розрахункових операцій до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, йому не потрібно реєструвати КОРО. Тобто, якщо СГ проводить розрахункові операції виключно через основний або резервний РРО (тобто жодна операція не проводиться без реєстрації через РРО), КОРО не потрібна. Таке рішення слід затвердити розпорядчим документом підприємства – найчастіше це наказ або розпорядження керівника. У цьому наказі/розпорядженні слід зазначити, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії. Такі СГ у разі необхідності та за власним бажанням можуть:
- зареєструвати КОРО у порядку та строки, визначені пп. 7, 8 глави 1 розділу ІІ Порядку;
- скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування.
Якщо ж СГ планує проводити розрахункові операції навіть тоді, коли РРО вийшов з ладу або коли немає електроенергії, і при цьому резервного РРО немає, то таке рішення не приймається і тоді для підприємства обов’язкова реєстрація КОРО.
Більш докладно про те, як зареєструвати книгу реєстрації розрахункових операцій для цього РРО – тут.
Журнал використання РРО ведеться лише для РРО з купівлі-продажу іноземної валюти, в даному випадку ведення журналу використання РРО не передбачено.
Щодо місця зберігання електронних Z-звітів
Абзацом 7 п. 6 гл. 4 розд. II Порядку №547 передбачено, що суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ПКУ.
Крім цього, підприємство, відповідно до вимог Положення №148, зобов’язане визначити та затвердити внутрішнім документом місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі, формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику, а також відповідальну за зберігання цих чеків особу (абз. 2 п. 12 розд. ІІ Положення №148).
Проте ані НБУ як автор цих новацій, ані податківці як контролюючий орган не дають рекомендацій, як саме слід зберігати електронні Z-звіти. Крім цього, передача до ДПС щоденних фіскальних звітних чеків, що містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО, не вважається їх зберіганням. Тому це питання слід вирішити самостійно або звернутися до НБУ, або ДПСУ за наданням індивідуальних роз’яснень. Більш докладно ми писали про це тут.
Можна також порекомендувати самостійно налагодити вивантаження Z-звітів з пам’яті РРО для зберігання їх на іншому електронному носії –у вигляді «як є» або в іншому, більш зручному форматі для сприйняття інформації людиною (на екрані чи на папері). Для цього можна порадитися з сервісним центром, що обсуговує ваш РРО або зі спеціалістами, компетентними в ІТ-сфері.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити