• Посилання скопійовано

Чи потрібно реєструвати КОРО при використанні РРО та як зберігати електронні Z-звіти?

Підприємство надає стоматологічні послуги. В одному приміщенні три структурніх підрозділи з надання послуг (відділення) , які обслуговує каса з РРО та адміністративні підрозділи (господарчі потреби оплачуються з допомогою корпоративної картки). Чи потрібно в касі вести журнал РРО, визначати місце зберігання електронних звітів?

Щодо реєстрації КОРО

Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій №547 у чинній редакції передбачає дві альтернативи щодо реєстрації Книги обліку розрахункових операцій (див. пп. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку).

А саме:

  • За замовчуванням, всі СГ, які використовують РРО, зобов’язані зареєструвати Книги обліку розрахункових операцій;
  • Але з цього правила є виключення: якщо СГ прийняв рішення про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії він не буде здійснювати розрахункових операцій до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, йому не потрібно реєструвати КОРО. Тобто, якщо СГ проводить розрахункові операції виключно через основний або резервний РРО (тобто жодна операція не проводиться без реєстрації через РРО), КОРО не потрібна. Таке рішення слід затвердити розпорядчим документом підприємства – найчастіше це наказ або розпорядження керівника. У цьому наказі/розпорядженні слід зазначити, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії. Такі СГ у разі необхідності та за власним бажанням можуть:

Якщо ж СГ планує проводити розрахункові операції навіть тоді, коли РРО вийшов з ладу або коли немає електроенергії, і при цьому резервного РРО немає, то таке рішення не приймається і тоді для підприємства обов’язкова реєстрація КОРО.

Більш докладно про те, як зареєструвати книгу реєстрації розрахункових операцій для цього РРО – тут.

Журнал використання РРО ведеться лише для РРО з купівлі-продажу іноземної валюти, в даному випадку ведення журналу використання РРО не передбачено.

 

Щодо місця зберігання електронних Z-звітів

Абзацом 7 п. 6 гл. 4 розд. II Порядку №547 передбачено, що суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ПКУ.

Крім цього, підприємство, відповідно до вимог Положення №148, зобов’язане визначити та затвердити внутрішнім документом місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі, формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику, а також відповідальну за зберігання цих чеків особу (абз. 2 п. 12 розд. ІІ Положення №148).

Проте ані НБУ як автор цих новацій, ані податківці як контролюючий орган не дають рекомендацій, як саме слід зберігати електронні Z-звіти. Крім цього, передача до ДПС щоденних фіскальних звітних чеків, що містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО, не вважається їх зберіганням. Тому це питання слід вирішити самостійно або звернутися до НБУ, або ДПСУ за наданням індивідуальних роз’яснень. Більш докладно ми писали про це тут.

Можна також порекомендувати самостійно налагодити вивантаження Z-звітів з пам’яті РРО для зберігання їх на іншому електронному носії –у вигляді «як є» або в іншому, більш зручному форматі для сприйняття інформації людиною (на екрані чи на папері). Для цього можна порадитися з сервісним центром, що обсуговує ваш РРО або зі спеціалістами, компетентними в ІТ-сфері.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Порядок впровадження РРО та звітність у 2025 році
    Яка покрокова процедура впровадження реєстратора розрахункових операцій для підприємства, що планує продавати товари за готівку? Що необхідно зробити від початку до кінця, та яка звітність щодо РРО передбачена?
    18.08.202549
  • Нюанси заповнення чеку при оплаті подарунковим сертифікатом
    Підприємство автомобільної галузі планує продавати подарункові сертифікати із наступною можливістю обрати товар та оплатити сертифікатом, вартість товару може перевищувати номінал сертифікату. Перший чек - продаж сертифікату на суму його номіналу. Як має бути оформлений другий чек при продажі товару? Що з ПДВ?
    15.08.2025210
  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202531
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202580
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202541