Нестача коштів в касі підприємства може бути виявлена під час проведення інвентаризації. При цьому обов'язок проведення інвентаризації каси зазначено у п. 46 Положення №148. Також нагадаємо, що інвентаризація проводиться у випадках, передбачених п. 7 розд. І Положення №879.
Інвентаризації проводиться на підставі наказу керівника підприємства, яким визначається склад інвентаризаційної комісії.
Перед початком проведення інвентаризації з матеріально відповідальної особи необхідно отримати розписку за формою, що наведена у додатку 7 до Положення №148.
Далі комісія перевіряє наявність коштів шляхом повного перерахування всієї готівки, що є в касі, цінних паперів, чекових книжок.
Залишок готівки в касі звіряється з даними обліку за книгами обліку. У разі застосування підприємством у розрахунках РРО звіряється сума наявної готівки на місці проведення касиром розрахунку із сумою, зазначеною у звіті РРО (у РК та КОРО).
За результатами проведеної інвентаризації складається акт, який підписується головою та членами інвентаризаційної комісії, а також матеріально відповідальною особою. Акт складається у двох примірниках, один з яких передається до бухгалтерії, а другий надається матеріально відповідальній особі.
Якщо під час інвентаризації у касі було виявлено нестачу або надлишку цінностей, їх сума зазначається в акті та вказуються обставини їх виникнення.
Сума нестачі відшкодовується відповідно до законодавства України, а надлишок оприбутковується в касі та зараховується в дохід відповідної/відповідного установи/підприємства.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити