• Посилання скопійовано

Сертифікація імпортної продукції: витрати та ПДВ

Підприємство (3 група єдиного податку, платник ПДВ) замовляє добровільну сертифікацію імпортного товару та послуги з його випробування. Для цього передаються зразки товару без їх повернення. Як відобразити такі витрати в обліку? Чи нараховувати ПДВ при передачі зразків?

Стаття 24 Закону "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" передбачає наявність окрім обов’язкової сертифікації товару, ще й добровільну оцінку відповідності, яка проводиться на добровільних засадах в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам, при цьому умови такої оцінки визначаються договором між заявником та органом сертифікації. 

Порядок відображення витрат у бухобліку регламентується П(С)БО 16. Пункт 7 зазначає, що витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені, а  коли неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Тож при визначенні порядку відображення таких витрат у БО, варто зважати на їх характер. Так, якщо відбувається сертифікація саме певної партії товару та можна визначити конкретні одиниці товару (кількість) на які буде поширена така сертифікація, то такі витрати дійсно можна відображати у складі собівартості такої товару.

А от якщо відбувається сертифікація не певної кількості придбаного товару, а загалом по даній номенклатурі, то відповідно до п. 19 П(С)БО 16 такі витрати відносяться до складу витрат на збут, як витрати на передпродажну підготовку товарів. І відповідно їх облік відбувається на рахунку 93 "Витрати на збут".

Щодо передачі зразків, то в бухобліку така операція відображається списанням таких зразків на відповідний рахунок витрат (які розглядались вище). Акт списання складається на підставі акту приймання-передачі таких зразків підприємство, що проводить сертифікацію продукції. 

Відповідно до п. 185.1 ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів, у тому числі операції з безоплатної передачі. При цьому під постачанням товарів мається на увазі передача права на розпорядження таким товаром як власника, у тому числі продаж, обмін чи дарування. В даному ж випадку має місце надання послуг надавачу таких зразків, внаслідок яких, такі зразки втрачають свої якості або взагалі знищуються – відповідно ні про яке постачання товару говорити не можна і така операція з передачі зразків не буде об’єктом оподаткування ПДВ.

А оскільки продукція, на яку видається відповідний сертифікат в подальшому використовується у госпдіяльності та в оподатковуваних операціях, то і необхідності нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ не виникає. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024929
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434