• Посилання скопійовано

Сертифікація імпортної продукції: витрати та ПДВ

Підприємство (3 група єдиного податку, платник ПДВ) замовляє добровільну сертифікацію імпортного товару та послуги з його випробування. Для цього передаються зразки товару без їх повернення. Як відобразити такі витрати в обліку? Чи нараховувати ПДВ при передачі зразків?

Стаття 24 Закону "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" передбачає наявність окрім обов’язкової сертифікації товару, ще й добровільну оцінку відповідності, яка проводиться на добровільних засадах в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам, при цьому умови такої оцінки визначаються договором між заявником та органом сертифікації. 

Порядок відображення витрат у бухобліку регламентується П(С)БО 16. Пункт 7 зазначає, що витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені, а  коли неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Тож при визначенні порядку відображення таких витрат у БО, варто зважати на їх характер. Так, якщо відбувається сертифікація саме певної партії товару та можна визначити конкретні одиниці товару (кількість) на які буде поширена така сертифікація, то такі витрати дійсно можна відображати у складі собівартості такої товару.

А от якщо відбувається сертифікація не певної кількості придбаного товару, а загалом по даній номенклатурі, то відповідно до п. 19 П(С)БО 16 такі витрати відносяться до складу витрат на збут, як витрати на передпродажну підготовку товарів. І відповідно їх облік відбувається на рахунку 93 "Витрати на збут".

Щодо передачі зразків, то в бухобліку така операція відображається списанням таких зразків на відповідний рахунок витрат (які розглядались вище). Акт списання складається на підставі акту приймання-передачі таких зразків підприємство, що проводить сертифікацію продукції. 

Відповідно до п. 185.1 ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів, у тому числі операції з безоплатної передачі. При цьому під постачанням товарів мається на увазі передача права на розпорядження таким товаром як власника, у тому числі продаж, обмін чи дарування. В даному ж випадку має місце надання послуг надавачу таких зразків, внаслідок яких, такі зразки втрачають свої якості або взагалі знищуються – відповідно ні про яке постачання товару говорити не можна і така операція з передачі зразків не буде об’єктом оподаткування ПДВ.

А оскільки продукція, на яку видається відповідний сертифікат в подальшому використовується у госпдіяльності та в оподатковуваних операціях, то і необхідності нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ не виникає. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Джерела кодів товарів і послуг для таблиці платника ПДВ
    При складанні таблиці даних платника ПДВ звідки брати коди товарів і послуг для розділу придбання? Чи потрібно зазначати коди для товарів/послуг, придбаних у неплатників ПДВ?
    Сьогодні 17:2015
  • Міжнародні перевезення ФОП-"єдинника" для нерезидента: що з ПДВ?
    ФОП на єдиному податку 5% (неплатник ПДВ) здійснив міжнародне перевезення вантажу Гданськ-Київ на замовлення польської фірми-нерезидента за CMR. Чи виникають зобов'язання зі сплати ПДВ та подання звітності, враховуючи статус неплатника ПДВ? Інвойс від 16.10.2025 р., оплата надійшла 10.11.2025 р.
    10.12.202532
  • Як документально оформити продаж товару та компенсацію вартості транспортних послуг?
    Підприємство придбало в листопаді у постачальника 10 одиниць товару вартістю 220 000 грн ( у т.ч. ПДВ – 36 666,67 грн) і доставка 24 000 грн, яку здійснив ФОП на ІІІ групі ЄП від нашого постачальника до нашого покупця. Вартість продажу товару склала 271 200 грн (у т.ч. ПДВ – 45 200 грн). В грудні покупцеві був виписаний рахунок на ще 2 одиниці товару + вартість доставки (24 000 грн + ПДВ 4800). Тобто загальна сума поставки склала 83 040 грн (у т.ч. ПДВ – 13840 грн). Як оформити ПН і які потрібні видаткові документи? ТТН перевізника є
    10.12.202533
  • Чи застосовувати пп. 198.5 ПКУ при списанні дослідно-промислової партії ліків?
    Підприємство-виробник лікарських засобів виготовило дослідно-промислову партію ліків і використало її у дослідженнях. Ліки включені до Державного реєстру лікарських засобів. Яку «компенсаційну» ставку ПДВ слід застосувати при такому списанні: 20% чи 7%?
    10.12.202518
  • Оформлення ПН на передоплату одним платежем
    Якщо за договором отримано передплату одним платіжним дорученням, чи можна оформити кілька податкових накладних на цю передоплату з різними сумами, чи необхідно виписувати одну податкову накладну на всю суму передоплати?
    10.12.202562