• Посилання скопійовано

Зміна коду УКТ ЗЕД за результатами перевірки митної служби: як скласти РК до ПН?

У січні 2019 р. підприємство імпортувало товар та складало податкові накладні з кодом УКТ ЗЕД, що був зазначений у митних деклараціях. У серпні 2020 р. митна служба провела перевірку та змінила код УКТ ЗЕД щодо цього товару. Як виправити податкові накладні за 2019 рік?

Податківці в індивідуальній консультації від 15.11.2018 р. №4836/6/99-99-15-03-02-15/ІПК нагадали, що податкова накладна за операцією з постачання товарів чи послуг повинна складатися і реєструватись в ЄРПН з дотримання правил, встановлених ПКУ. А саме за умови, що така господарська операція мала місце або було здійснено перерахунок авансу в рахунок вартості товарів чи послуг, постачання яких буде здійснюватися у майбутніх звітних періодах. 

При цьому у податковій накладній назва товарів чи послуг (номенклатура) та код УКТ ЗЕД/ДКПП повинні відповідати первинним документам та договору на постачання таких товарів чи послуг.

Своєю чергою, відповідно до пп. 201.10 ПКУ помилки в реквізитах, визначених пп. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Водночас, згідно з пп. 44.1 ПКУ платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами.

Відповідно до цього податківці у коментованій консультації зазначають, що податкова накладна, у якій допущено помилки у коді товару згідно з УКТ ЗЕД, є такою, що складена з порушенням норм ПКУ, не дає змоги ідентифікувати здійснену операцію, а тому не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до податкового кредиту (у тому числі у разі, якщо така податкова накладна зареєстрована в ЄРПН).

Якщо ж було допущено таку помилку, то податківці, спираючись на пп. 192.1 ПКУ, вказують, що платник податку має право скласти та зареєструвати в ЄРПН розрахунок коригування, який буде підставою для віднесення суми ПДВ до податкового кредиту для покупця.

Зважаючи на те, що код УКТ ЗЕД/ДКПП є складовою номенклатури у податковій накладній, виправлення помилки у такому реквізиті здійснюється з причиною коригування «Зміна номенклатури». Як це зробити, ми розповідали тут.

Згідно з п. 21 Порядку № 1307, у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. За операцією з постачання ввезених на митну територію України товарів у разі зміни кодів УКТ ЗЕД під час митного оформлення таких товарів, розрахунок коригування до податкової накладної складається на дату їх митного оформлення. 

Як зазначають податківці, за операцією з постачання ввезених на митну територію України товарів (за які отримано попередню оплату) у разі зміни кодів УКТ ЗЕД під час митного оформлення таких товарів розрахунок коригування до податкової накладної складається на дату їх митного оформлення.

Тож, на нашу думку, в даному випадку такою датою буде дата складання акту перевірки, яким було змінено коди УКТ ЗЕД. Оскільки до проведення перевірки у серпні 2020 року дані податкових накладних відповідали первинним документам постачальника та митним деклараціям, ми не вбачаємо  причин для виключення податкових накладних 2019 року з попередніми кодами УКТ ЗЕД з податкового кредиту покупця. Достатньо буде зареєструвати РК до таких ПН на дату акта перевірки у серпні 2020 р.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435