• Посилання скопійовано

Перебування працівника в орендованому приміщенні у позаробочий час: як документально підтвердити?

У зв'язку з необхідністю працівник змушений знаходитися в орендованому офісному приміщенні після завершення робочого часу. Орендодавець вимагає від орендаря повідомити, згідно з яким документом працівник має право знаходитись в офісному приміщенні в позаробочий час. Яким документом це можна підтвердити?

Положення ч. 1 ст. 773 ЦКУ зобов'язують наймача (орендаря) користуватися річчю відповідно до її призначення та умов договору.

Тому, в ситуації, яка розглядається, відповідальному представнику орендаря необхідно уважно переглянути розділ договору оренди, в якому сторони погодили права та обов’язки орендаря та орендодавця.

Наприклад, до обов’язків орендаря можуть висуватися такі вимоги:

  • утримувати приміщення в належному стані, відповідно до вимог протипожежної безпеки та санітарних норм, також правил користування тепловою та електричною енергією;
  • не допускати перевантаження електромереж;
  • запобігати пошкодженню і псуванню обладнання та устаткування.

Орендодавець зі свого боку, може зобов’язуватись:

  • забезпечувати безперешкодне використання орендарем приміщення‚ що орендується‚ на умовах договору;
  • видавати у необхідній кількості за заявками орендаря постійні та разові перепустки до будівлі‚ в який розміщене приміщення‚ що орендується.

Крім того, в договорі оренди може встановлюватися умови щодо часу перебування працівників орендарів у приміщеннях, що знаходяться в офісній будівлі.

Наприклад:

  • постійна перепустка, що оформлюється на працівника орендаря, дає йому права на перебування у приміщеннях офісної будівлі з 8:00 до 19:00  щоденно, крім суботи, неділі та загальнодержавних святкових днів;
  • для перебування працівників орендарів у приміщеннях офісної будівлі в інший час, крім з 8:00 до 19:00, орендар має оформити за підписом керівника заявку до 16:00 поточного дня із зазначенням в ній дати та часу перебування (наприклад, з 19:00 до 21:30), а також прізвищ працівників;
  • для відвідування приміщень офісної будівлі у вихідні дні (суботу, неділю та на загальнодержавні свята) заявка з додаванням до неї наказу про роботу у вихідний та святковий день подається до 16:00 дня, що передує дню відвідування будівлі;
  • у разі перебування працівників орендаря в приміщеннях офісної будівлі без своєчасного оформлення вказаної заявки, вони зобов’язані звільнити ці приміщення на вимогу працівника орендодавця.

Отже, форму документу, який орендар має надати орендодавцю щодо перебування працівника орендаря в офісному приміщенні в позаробочий час, необхідно погоджувати з орендодавцем. Це може бути: пояснення, наказ, доповідна записка або інший письмовий документ, який пояснює причину перебування персоналу та який задовольняє оренодавця.

Якщо наймач (орендар) користується річчю, переданою йому у найм (оренду), не за її призначенням або з порушенням умов договору найму, наймодавець (орендодавець) має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків (ч. 2 ст. 773 ЦКУ).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.2025519
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202547
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 739
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202540
  • Відшкодування турзбору у відрядженні без документа
    Працівник під час закордонного відрядження до м. Мілан (Італія) сплатив місцевий туристичний збір, але втратив підтвердний документ. Як підприємству відшкодувати ці витрати працівнику та відобразити їх в обліку за відсутності первинного документа?
    26.11.202531