• Посилання скопійовано

Нюанси підтвердження поставки через «Нову пошту»

Чи є видаткова накладна, підписана лише продавцем, та експрес-накладна "Нової пошти" достатнім підтвердженням продажу товару, зокрема, отримання його покупцем, для цілей податкового обліку? Які податкові наслідки відсутності накладної, підписаної покупцем?

Згідно з пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Своєю чергою, вимоги до первинних документів встановлені в ст. 9 Закону про бухоблік. Серед обов’язкових вимог - особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Покупець є такою особою, тож його підпис має бути на первинному документі.

З наведного випливає, що відсутність підпису покупця на видатковій накладній є ризиком, оскільки податкові органи можуть поставити під сумнів реальність господарської операції. Проте, судова практика свідчить, що за наявності інших доказів операція може бути визнана. Експрес-накладна "Нової Пошти" є таким вагомим доказом, адже вона підтверджує факт передачі товару перевізнику та його вручення покупцеві.

Про це ми детально писали тут та тут>>

Таким чином, комбінація вашої видаткової накладної та експрес-накладної, на наш погляд, є достатніми документальними підтвердженнями продажу товару, зокрема, отримання товару покупцем.

Головний ризик для підприємства — це можливі суперечки з контролюючими органами під час перевірки та необхідність доводити факт здійснення операції в судовому порядку.

Поряд з цим, як ми писали тут, з «Новою поштою» можна укласти договір з надання додаткових послуг, зокрема, доставки видаткової накладної з підписом покупця. Отже, за умови замовлення та оплати «Новій Пошті» відповідних додаткових послуг замовник (відправник) має можливість отримати назад примірники видаткових накладних, власноручно підписаних одержувачами товарів.

Висновки:

Достатність документів: Видаткова накладна, підписана лише продавцем, разом із експрес-накладною «Нової пошти» можуть бути достатніми для підтвердження продажу та отримання товару покупцем для податкового обліку, за наявності інших доказів операції;

Ризики відсутності підпису покупця: Відсутність підпису покупця на видатковій накладній створює ризик оскарження реальності операції податковими органами, що може призвести до судових спорів;

Можливість додаткових послуг: Укладення договору з «Новою поштою» на доставку видаткової накладної з підписом покупця дозволяє отримати документ, що усуває ризики для податкового обліку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • ТТН при перевезенні врожаю на елеватор: чи потрібна вартість?
    Чи є обов'язковим зазначення вартості товару (врожаю) в товарно-транспортній накладній при його перевезенні з поля на елеватор для подальшого відповідального зберігання, якщо остаточна вартість фіксується в акті приймання-передачі?
    Сьогодні 10:1420
  • Дата включення доставки в собівартість товару: ТТН чи акт?
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало товар 05.07.2025 р. Чи правомірно включати вартість його доставки, виконану перевізником «Нова пошта», до первісної вартості на підставі ТТН від 05.07.2025 р., якщо акт наданих послуг від перевізника датований пізнішою датою — 10.07.2025 року?
    31.07.20259612
  • Документальне оформлення звернення покупця у разі настання гарантійного випадку
    Якщо підприємство як продавець продає генератор і в договорі купівлі-продажу вказано гарантійний термін - 12 місяців, то у випадку настання гарантійного терміну, який документ від покупця про настання гарантійного випадку підприємство має отримати?
    29.07.202529
  • Розподіл відповідальності за підписання прибуткових накладних
    На підприємстві виникли розбіжності щодо обов'язків підписання прибуткових накладних. Співробітник складу - матеріально-відповідальна особа стверджує, що вона відповідає тільки за кількість і цілісність товару, а за вартісні показники (ціна, сума) має відповідати бухгалтерія. Чи справді так є?
    25.07.202559
  • Оформлення доставки як частини робіт: чи потрібна ТТН?
    Підприємство виконало роботи з виготовлення та монтажу металоконструкцій. В акті виконаних робіт окремим рядком зазначено вартість доставки цих конструкцій на об'єкт. Чи зобов'язаний виконавець у такому випадку додатково оформлювати товарно-транспортну накладну та надавати її замовнику?
    25.07.2025429