• Посилання скопійовано

Поліпшення орендованого приміщення мікропідприємством

Підприємство відповідає критеріям мікропідприємства. В 2020 р. здійснено поліпшення орендованого приміщення в розмірі 25% від ринкової вартості з метою викупу та встановлено строк амортизації даного об’єкта на термін дії договору оренди. Чи правильно визначений термін амортизації? Які можливі наслідки з оподаткування ПДВ та податку на прибуток в даній ситуації?

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7,  строк  корисного  використання  (експлуатації)  -  це очікуваний період    часу,    протягом   якого  необоротні   активи   будуть використовуватися   підприємством  або  з  їх  використанням  буде виготовлено  (виконано)  очікуваний  підприємством обсяг продукції (робіт,  послуг). Тож строк корисного використання (амортизації) визначається не за строком дії договору оренди, а за рішенням підприємства відносно очікуваного строку та режиму експлуатації об’єкта.

Строк амортизації поліпшення орендованого приміщення може співпадати зі строком оренди такого приміщення лише за умов, коли після закінчення строку оренди таке поліпшення вже не може надалі використовуватись за призначенням або не може бути продане власнику об’єкта. Тобто після закінчення строку оренди поліпшення вже не може бути використане ані орендарем, ані орендодавцем, іншими словами, воно могло використовуватись тільки протягом дії строку оренди.

У всіх інших випадках слід орієнтуватися на очікуваний строк корисного використання поліпшення, зокрема, і в тому випадку, коли приміщення планується викупити, адже воно після цього буде використовуватись за призначенням разом з поліпшенням. Тобто поліпшення злишається активом, який може бути використаний після закінчення договору оренди.

 

Податок на прибуток

Принципи нарахування податкової амортизації переважно відповідають бухобліковим. Тому малодохідник (з доходом не більше 40 млн грн), який прийняв рішення не коригувати фінрезультат на різниці, можуть не звертати уваги на податкові правила нарахування амортизації. Об’єктом оподаткування податком на прибуток буде  бухгалтерський фінрезультат (пп. 134.1.1 ПКУ).

Тобто, малодохідники, що не розраховують податкових різниць, в усьому орієнтуються на бухоблік. 

Тож і нарахування амортизації малодохідником в бухгалтерському та податковому обліках на вартість проведених поліпшень орендованого об’єкта здійснюватиметься протягом терміну дії договору оренди. Тобто, витрати амортизуються в бухобліку.

 

ПДВ

Право на податковий кредит за придбаннями, пов'язаними з виконанням робіт з поліпшення, виникає в орендаря в загальному порядку (пп. 198.3 ПКУ), за умови, що такий податковий кредит підтверджено податковими накладними, зареєстрованими в ЄРПН. Тож, якщо поліпшення об’єкта оренди здійснює орендар за власний рахунок, то «вхідний» ПДВ за такими операціями він включає до свого податкового кредиту на загальних умовах, якщо приміщення використовується для оподатковуваних операцій. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.202511
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202534
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025253
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.20251 009