Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7, строк корисного використання (експлуатації) - це очікуваний період часу, протягом якого необоротні активи будуть використовуватися підприємством або з їх використанням буде виготовлено (виконано) очікуваний підприємством обсяг продукції (робіт, послуг). Тож строк корисного використання (амортизації) визначається не за строком дії договору оренди, а за рішенням підприємства відносно очікуваного строку та режиму експлуатації об’єкта.
Строк амортизації поліпшення орендованого приміщення може співпадати зі строком оренди такого приміщення лише за умов, коли після закінчення строку оренди таке поліпшення вже не може надалі використовуватись за призначенням або не може бути продане власнику об’єкта. Тобто після закінчення строку оренди поліпшення вже не може бути використане ані орендарем, ані орендодавцем, іншими словами, воно могло використовуватись тільки протягом дії строку оренди.
У всіх інших випадках слід орієнтуватися на очікуваний строк корисного використання поліпшення, зокрема, і в тому випадку, коли приміщення планується викупити, адже воно після цього буде використовуватись за призначенням разом з поліпшенням. Тобто поліпшення злишається активом, який може бути використаний після закінчення договору оренди.
Податок на прибуток
Принципи нарахування податкової амортизації переважно відповідають бухобліковим. Тому малодохідник (з доходом не більше 40 млн грн), який прийняв рішення не коригувати фінрезультат на різниці, можуть не звертати уваги на податкові правила нарахування амортизації. Об’єктом оподаткування податком на прибуток буде бухгалтерський фінрезультат (пп. 134.1.1 ПКУ).
Тобто, малодохідники, що не розраховують податкових різниць, в усьому орієнтуються на бухоблік.
Тож і нарахування амортизації малодохідником в бухгалтерському та податковому обліках на вартість проведених поліпшень орендованого об’єкта здійснюватиметься протягом терміну дії договору оренди. Тобто, витрати амортизуються в бухобліку.
ПДВ
Право на податковий кредит за придбаннями, пов'язаними з виконанням робіт з поліпшення, виникає в орендаря в загальному порядку (пп. 198.3 ПКУ), за умови, що такий податковий кредит підтверджено податковими накладними, зареєстрованими в ЄРПН. Тож, якщо поліпшення об’єкта оренди здійснює орендар за власний рахунок, то «вхідний» ПДВ за такими операціями він включає до свого податкового кредиту на загальних умовах, якщо приміщення використовується для оподатковуваних операцій.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити