• Посилання скопійовано

Поліпшення орендованого приміщення мікропідприємством

Підприємство відповідає критеріям мікропідприємства. В 2020 р. здійснено поліпшення орендованого приміщення в розмірі 25% від ринкової вартості з метою викупу та встановлено строк амортизації даного об’єкта на термін дії договору оренди. Чи правильно визначений термін амортизації? Які можливі наслідки з оподаткування ПДВ та податку на прибуток в даній ситуації?

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7,  строк  корисного  використання  (експлуатації)  -  це очікуваний період    часу,    протягом   якого  необоротні   активи   будуть використовуватися   підприємством  або  з  їх  використанням  буде виготовлено  (виконано)  очікуваний  підприємством обсяг продукції (робіт,  послуг). Тож строк корисного використання (амортизації) визначається не за строком дії договору оренди, а за рішенням підприємства відносно очікуваного строку та режиму експлуатації об’єкта.

Строк амортизації поліпшення орендованого приміщення може співпадати зі строком оренди такого приміщення лише за умов, коли після закінчення строку оренди таке поліпшення вже не може надалі використовуватись за призначенням або не може бути продане власнику об’єкта. Тобто після закінчення строку оренди поліпшення вже не може бути використане ані орендарем, ані орендодавцем, іншими словами, воно могло використовуватись тільки протягом дії строку оренди.

У всіх інших випадках слід орієнтуватися на очікуваний строк корисного використання поліпшення, зокрема, і в тому випадку, коли приміщення планується викупити, адже воно після цього буде використовуватись за призначенням разом з поліпшенням. Тобто поліпшення злишається активом, який може бути використаний після закінчення договору оренди.

 

Податок на прибуток

Принципи нарахування податкової амортизації переважно відповідають бухобліковим. Тому малодохідник (з доходом не більше 40 млн грн), який прийняв рішення не коригувати фінрезультат на різниці, можуть не звертати уваги на податкові правила нарахування амортизації. Об’єктом оподаткування податком на прибуток буде  бухгалтерський фінрезультат (пп. 134.1.1 ПКУ).

Тобто, малодохідники, що не розраховують податкових різниць, в усьому орієнтуються на бухоблік. 

Тож і нарахування амортизації малодохідником в бухгалтерському та податковому обліках на вартість проведених поліпшень орендованого об’єкта здійснюватиметься протягом терміну дії договору оренди. Тобто, витрати амортизуються в бухобліку.

 

ПДВ

Право на податковий кредит за придбаннями, пов'язаними з виконанням робіт з поліпшення, виникає в орендаря в загальному порядку (пп. 198.3 ПКУ), за умови, що такий податковий кредит підтверджено податковими накладними, зареєстрованими в ЄРПН. Тож, якщо поліпшення об’єкта оренди здійснює орендар за власний рахунок, то «вхідний» ПДВ за такими операціями він включає до свого податкового кредиту на загальних умовах, якщо приміщення використовується для оподатковуваних операцій. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Акт за вересень оформлено у жовтні: коли проводити в бухобліку?
    Отримали акт наданих послуг від Booking, який датовано 03.10.2025 р. В акті відображена вартість послуг за вересень 2025 р. Якою даток коректно проводити акт наданих послуг в бухобліку - 30.09.2025 р. чи 03.10.2025 р.?
    Сьогодні 11:07269
  • Облік продажу автомобіля юрособою фізособі
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку (ПДВ, податок на прибуток, ПДФО, ВЗ) операції продажу основного засобу (автомобіля) юридичною особою на загальній системі фізичній особі? Які первинні документи необхідно оформити?
    Сьогодні 09:4353
  • Класифікація витрат: виїзд спеціаліста та транспортні послуги
    До яких витрат слід віднести вартість виїзду спеціаліста з ремонту автотранспорту в бухобліку, якщо ціна цієї послуги окремо виділена в акті? Як коректно обліковувати витрати на транспортні послуги (доставку) при придбанні бетонних кілець: включити до первісної вартості запасів (кілець), віднести до витрат на збут чи обліковувати на окремому рахунку?
    17.10.202525
  • Аудиторські послуги: коли відображати в обліку?
    Підприємство отримало аудиторські послуги від резидента України. Акт датований 2025 роком. В акті зазначено, що було проведено аудит діяльності підприємства за 2024 рік. Підприємство звітується за НП(С)БО. У якому році необхідно включити витрати за цим актом до звіту про фінрезультати (ф.№2)? У якому році необхідно включити витрати до декларації з прибутку (відкоригувати через податкові різниці)?
    17.10.202551
  • Порядок обліку надмірно утриманих аліментів після закриття виконавчого провадження
    Як правильно відобразити в бухобліку ситуацію, коли у лютому 2022 року з заробітної плати працівника були надмірно утримані та перераховані аліменти виконавцю на 400 грн, а виконавче провадження наразі закрито? Який рахунок слід використовувати для списання заборгованості: Дт 946 Кт 663 чи Дт 441 Кт 663?
    16.10.202578