• Посилання скопійовано

Неподання повідомлення про прийняття на роботу: наслідки для роботодавця

У листопаді 2015 р. було прийнято на роботу працівника, але повідомлення про його прийняття не було подано податковому органу. Яка відповідальність чекає на роботодавця? Чи приведе запізніле подання повідомлення до звільнення від відповідальності?

Ст. 24 КЗпПУ встановлено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення про прийняття на роботу.

Тож у разі неподання повідомлення про прийняття на роботу у податковий орган виникло порушення процедури допущення працівника до роботи.

Окремого штрафу за неподання такого повідомлення не існує. У листі від 03.08.2015 р. №1364/24/21/01/2298-15 фахівці Мінсоцполітики  роз’яснювали, що повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу є частиною укладання трудового договору, яке складається з виданого наказу й повідомлення ДФС та її територіальних органів.

Тому, фактичний допуск працівника до роботи без укладання трудового договору призведе до накладання штрафу органом Держпраці при перевірки у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (ст. 265 КЗпП).

На нашу думку, така позиція є занадто фіскальною. Згідно із ст. 24 КЗпП, працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Отже, на нашу думку, повідомлення органу ДФС про прийняття працівника на роботу повинно здійснюватися вже після укладання трудового договору (однак до фактичного початку роботи працівника).

Тому, доречніше в цьому випадку говорити про передбачений ст. 265 КЗпП штраф за інші порушення законодавства з праці, в розмірі однієї мінімальної зарплати, або про адміністративний штраф, встановлений ст. 41 КУпАП за інші порушення вимог законодавства про працю, у розмірі від 30 до 100 нмдг (510 грн – 1700 грн).

Зверніть увагу! Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю. Тож допущену помилку підприємство має виправити і подати до органу ДФС повідомлення про прийняття на роботу такого працівника.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202488
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426