• Посилання скопійовано

Про прийняття на роботу слід повідомити податкову інспекцію

Чи зобов'язана юридична особа укладати письмовий трудовий договір з працівником та повідомляти центральний орган виконавчої влади під час прийняття на роботу працівника з 01.01.2015 р.? Чи не достатньо усного трудового договору?

Відповідно до ст. 24 КЗпП трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. У цій статті також передбачено випадки, коли додержання письмової форми є обов'язковим. Проте, з 1 січня 2015 року кадрові питання, зокрема, укладення трудового договору з працівником, зазнали суттєвих змін. Статтю 24 КзпП доповнено нормою: “Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.” Отже, враховуючі зміни, трудовий договір вважається укладеним при виконанні двох умов: 

1) укладання договору підтверджується наказом (розпорядженням) по підприємству;

2) про факт укладених відносин потрібно повідомити податкову інспекцію (територіальний орган ДФСУ). На сьогодні порядку повідомлення, який повинен встановити Кабмін, немає. Тому наразі, цю вимогу залишається виконувати шляхом подання повідомлення у довільній формі за місцем податкової адреси роботодавця.

Зауважимо укладання трудового договору у письмовій формі передбачає оформлення двох документів: письмовий трудовий договір у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу та наказ (розпорядження) про прийняття на роботу. За усною формою трудового договору, працівник подає заяву про прийняття на роботу, а роботодавець видає наказ (розпорядження). На підставі цього можна зробити висновок, якщо прийняття працівника на роботу не підпадає під випадки ст. 24 КЗпП, коли додержання письмової форми є обов'язковим, є право на укладання усної форми але з виконанням вимоги повідомлення податкової інспекції.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Звільнення мобілізованого працівника, який загинув: розрахунок та звітність
    Як оформити звільнення та розрахувати компенсацію відпустки мобілізованому працівнику, який помер 07.08.2024 р., але свідоцтво про смерть надано 28.11.2025 р.? Чи потрібно коригувати минулі звіти Д1, де він відображався у трудових відносинах, та як відобразити припинення договору в об'єднаній звітності?
    Сьогодні 11:1985
  • Відшкодування витрат на цукерки з METRO: готівкові обмеження та наслідки
    Чи може підприємство компенсувати працівнику готівкою 13 000 грн за придбані ним цукерки в «МЕТРО Кеш енд Кері» (з використанням картки клієнта підприємства)? Чи застосовується тут обмеження готівкових розрахунків у 10 000 грн? Які податкові наслідки цієї операції?
    Сьогодні 10:0634
  • Номер запису та дата в рядку з назвою підприємства: чи виправляти?
    Чи вважається помилкою та чи потребує виправлення ситуація, коли у трудовій книжці (на новій сторінці) у графі 3 записано назву підприємства, а в графах 1 (номер запису) та 2 (дата) інформація внесена навпроти назви підприємства, а не рядком нижче?
    Сьогодні 07:0226
  • Чи потрібно застосовувати Галузеву угоду для оплати праці водія, якщо підприємство до неї не приєднане?
    Підприємство має зареєстрований основний КВЕД 49.41 «Вантажний автомобільний транспорт», а також інші, неосновні види діяльності (зокрема, КВЕД 68.20 «Оренда нерухомого майна», за яким підприємство отримує 100% доходу вже понад 5 років). Чи повинно воно застосовувати Галузеву угоду при формуванні тарифної ставки водія, який здійснює вивезення сміття для потреб підприємства? Галузеву угоду не підписували, автотранспортних послуг підприємство не надає
    10.12.202520
  • Директор працює на кількох ТОВ: чи є ризик?
    Чи вважається ризиковою для контролюючих органів ситуація, коли одна і таж фізособа одночасно є директором або засновником кількох юросіб? Чи містять нормативні акти прямі підстави для визнання таких підприємств ризиковими?
    10.12.20251 028