• Посилання скопійовано

Про прийняття на роботу слід повідомити податкову інспекцію

Чи зобов'язана юридична особа укладати письмовий трудовий договір з працівником та повідомляти центральний орган виконавчої влади під час прийняття на роботу працівника з 01.01.2015 р.? Чи не достатньо усного трудового договору?

Відповідно до ст. 24 КЗпП трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. У цій статті також передбачено випадки, коли додержання письмової форми є обов'язковим. Проте, з 1 січня 2015 року кадрові питання, зокрема, укладення трудового договору з працівником, зазнали суттєвих змін. Статтю 24 КзпП доповнено нормою: “Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.” Отже, враховуючі зміни, трудовий договір вважається укладеним при виконанні двох умов: 

1) укладання договору підтверджується наказом (розпорядженням) по підприємству;

2) про факт укладених відносин потрібно повідомити податкову інспекцію (територіальний орган ДФСУ). На сьогодні порядку повідомлення, який повинен встановити Кабмін, немає. Тому наразі, цю вимогу залишається виконувати шляхом подання повідомлення у довільній формі за місцем податкової адреси роботодавця.

Зауважимо укладання трудового договору у письмовій формі передбачає оформлення двох документів: письмовий трудовий договір у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу та наказ (розпорядження) про прийняття на роботу. За усною формою трудового договору, працівник подає заяву про прийняття на роботу, а роботодавець видає наказ (розпорядження). На підставі цього можна зробити висновок, якщо прийняття працівника на роботу не підпадає під випадки ст. 24 КЗпП, коли додержання письмової форми є обов'язковим, є право на укладання усної форми але з виконанням вимоги повідомлення податкової інспекції.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202487
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426