• Посилання скопійовано

Про прийняття на роботу слід повідомити податкову інспекцію

Чи зобов'язана юридична особа укладати письмовий трудовий договір з працівником та повідомляти центральний орган виконавчої влади під час прийняття на роботу працівника з 01.01.2015 р.? Чи не достатньо усного трудового договору?

Відповідно до ст. 24 КЗпП трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. У цій статті також передбачено випадки, коли додержання письмової форми є обов'язковим. Проте, з 1 січня 2015 року кадрові питання, зокрема, укладення трудового договору з працівником, зазнали суттєвих змін. Статтю 24 КзпП доповнено нормою: “Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.” Отже, враховуючі зміни, трудовий договір вважається укладеним при виконанні двох умов: 

1) укладання договору підтверджується наказом (розпорядженням) по підприємству;

2) про факт укладених відносин потрібно повідомити податкову інспекцію (територіальний орган ДФСУ). На сьогодні порядку повідомлення, який повинен встановити Кабмін, немає. Тому наразі, цю вимогу залишається виконувати шляхом подання повідомлення у довільній формі за місцем податкової адреси роботодавця.

Зауважимо укладання трудового договору у письмовій формі передбачає оформлення двох документів: письмовий трудовий договір у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу та наказ (розпорядження) про прийняття на роботу. За усною формою трудового договору, працівник подає заяву про прийняття на роботу, а роботодавець видає наказ (розпорядження). На підставі цього можна зробити висновок, якщо прийняття працівника на роботу не підпадає під випадки ст. 24 КЗпП, коли додержання письмової форми є обов'язковим, є право на укладання усної форми але з виконанням вимоги повідомлення податкової інспекції.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оповіщення працівників про їх виклик до ТЦК на підприємстві: які дії ФОПа?
    ФОП отримав лист - розпорядження про оповіщення працівників (чоловіків про їх виклик до ТЦК певного дня і в певній годині). Що ФОП має зробити?
    Сьогодні 13:5513
  • Довідка ОК-5 без наявності стажу
    Якщо сформували довідку ОК-5, а в графі "Усього. грн" - сума заробітної плати є, а ось в графі "Страховий стаж" - проставлено "0", то це не правильна подана/прийнята звітність?
    Сьогодні 09:0240
  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    19.08.202556
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025870
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202573