• Посилання скопійовано

Директорка - єдиний засновник за кордоном: призначення нового директора

Єдиний засновник, вона ж директор, перебуває за кордоном. Чи може вона призначити замість себе нового директора, не приїжджаючи в Україну?

Роботу директорки, яка через війну виїхала за кордон, серед іншого, можна оформити як:

1. відпустку без збереження зарплати на час воєнного стануна підставі ч. 2 ст. 12 Закону №2136 та ч. 3 ст. 26 Закону про відпустки;

2. основну щорічну відпустку, якщо є накопичені невикористані календарні дні;

На час відсутності директорки, її обов’язки можна покласти на:

  • заступника;
  • іншого працівника підприємства, якщо заступника немає: можна з делегуванням права підпису, можна без. Про це ми писали тут;

3. оформивши дистанційну роботу керуючись ст. 60-2 КЗпП. Про це детально ми писали тут.

4. звільнення.

Оскільки, на директорку — найманого працівника, як і на інших працівників, поширюється трудове законодавство, то для призначення замість себе нового директора, потрібно написати заяву на звільнення: за власним бажанням (ст. 38 КЗпП) або за угодою сторін (п. 1 ст. 36 КЗпП). Вже на підставі заяви засновниця видає рішення про своє звільнення як директорки, яке буде підставою для оформлення наказу про звільнення.

Крім того, у день звільнення директору проводять усі належні виплати (ст. 116 КЗпП), видають копію наказу про звільнення, письмове повідомлення про нараховані та виплачені йому суми при звільненні, а також на вимогу працівника вносять належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника (ст. 47 КЗпП).

Якщо трудова книжка зберігалася на підприємстві, то вносять відповідний запис про звільнення та видають працівникові (директору) під підпис у журналі обліку руху трудових книжок. При цьому запис у трудовій книжці має відповідати запису в наказі про звільнення (п. 2.4 Інструкції №58), наприклад: «Звільнений за угодою сторін, п. 1 ст. 36 КЗпП України» (графа 3), а у графі 4 зазначається підстава — Наказ №… від….».

Зважаючи на те, що директорка перебуває за кордоном, то видати трудову книжку вже колишньому директору її фірмазможе лише при поверненні її в Україну, оскільки міжнародними перевезенням заборонено пересилати трудові книжки (абз. 3 п. 37 Правил №270).

Окрім того, потрібна заява на призначення на посаду директора нового працівника, рішення засновниці та наказ. 

При прийнятті нового директора на роботу не потрібно подавати до ДПС повідомлення про прийняття на роботу. Цю інформацію вона візьме з  Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань. Тож дублювати її не потрібно.

Проте, про зміну директора слід повідомити держреєстратора. Для державної реєстрації в ЄДР відомостей щодо зміни керівника юридичної особи подаються такі документи (ч. 4 ст. 17 Закону №755):

  • заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну керівника;
  • 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою (ст. 36 Закону №755). 

Також потрібно оформити нові сертифікати електронного підпису і оформити новий договір про обмін електронними документами з податковою інспекцією.

Крім того, новому директору потрібно подати інформацію в банк, де обслуговується підприємство, та оформити нові картки зразків підписів в банку, оскільки директор є особою, яка має право розпоряджатися грошовими коштами підприємства. 

Отже, підсумовуючи вище викладене, робимо висновок, що ніби без присутності в Україні директорки оформити на цю посаду іншого працівника неможливо, тому що має бути оригінал підпису на рішенні, який ще й нотаріально посвідчується. Тому, може варто розглянути два перші, запропоновані на початку відповіді, варіанти. Або ж, залежно від країни перебування директорки (потрібен буде апостиль чи ні) звернутися до нотаріуса (можливо консульства) та оформити доручення на особу, яка перебуває в Україні, яка від її імені здійснюватиме визначені довіреністю повноваження. Оформлене доручення підлягає легалізації. Після отримання доручення особа, якій надано повноваження, від імені засновника може виконати всі вище вказані дії щодо прийняття нового директора.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202486
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426