• Посилання скопійовано

Здача приміщень в оренду релігійною організацією

Релігійна організація хоче здавати в оренду ФОПу ІІ групи приміщення 20 кв.м., що знаходиться у храмі та є її власністю. ФОП продаватиме духовну літературу, канцелярію, обрядовий одяг, подарункові набори для хрещення, вінчання тощо. Чи не втратить релігійна організація статус неприбуткової організації через здачу в оренду приміщення? Якщо ні, то як не стати платником ПДВ?

Відповідно до ст. 86 ЦКУ, не забороняє неприбутковим організаціям, крім своєї основної діяльності, здійснювати і іншу діяльність, якщо ця діяльність відповідає цілям, для яких вони були створені, і сприяє їх досягненню.

Підпунктом 133.4.2 ПКУ визначено, що доходи неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування витрат на утримання такої неприбуткової організації, реалізацію мети та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. І це є обов’язковою умовою.

Як бачимо, ПКУ також не обмежує види діяльності, від яких неприбуткова організація може отримувати дохід, а обмежує тільки напрям його використання. Тому, якщо релігійна організація відповідає всім вимогам, викладеним у пп. 133.4.1 ПКУ, і використовуватиме отримані від оренди приміщення у храмі доходи відповідно до вимог пп. 133.4.2 ПКУ, такий дохід не підлягатиме обкладенню податком на прибуток. 

Крім того, релігійній організації слід передбачити можливість певної діяльності, а саме – надання в оренду приміщення у храмі, у Статуті.

У разі неприведення установчих документів у відповідність з вимогами, встановленими пп. 133.4 ПКУ, і не надали копії таких документів контролюючому органу,  виключаються з Реєстру та втрачають статус неприбуткової організації. 

Щодо ПДВ зазначимо, що платники ПДВ визначені в розділі V ПКУ. Неприбуткова організація також може стати платником ПДВ згідно з пп.180.1 ПКУ:

  • за добровільним рішенням  - якщо планує провадити господарську діяльність;
  • або коли виникне обов'язок зареєструватися платником ПДВ - якщо за останні 12 місяців обсяг оподатковуваних операцій (операцій постачання товарів, робіт, послуг, що підлягають оподаткуванню) перевищить 1 млн гривень.

Операції з надання приміщення храму в  оренду є  об’єктом оподаткування ПДВ. Після досягнення протягом останніх 12 календарних місяців, суми надходжень від оподатковуваних операцій, що  сукупно перевищить 1 млн грн у релігійної організації виникне обов’язок зареєструватись платником ПДВ.

Отже, зрозуміло, щоб не стати платником ПДВ, річний дохід від здачі приміщення в оренду та від інших оподатковуваних операцій не повинен перевищувати вказану межу.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Звільнення мобілізованого працівника, який загинув: розрахунок та звітність
    Як оформити звільнення та розрахувати компенсацію відпустки мобілізованому працівнику, який помер 07.08.2024 р., але свідоцтво про смерть надано 28.11.2025 р.? Чи потрібно коригувати минулі звіти Д1, де він відображався у трудових відносинах, та як відобразити припинення договору в об'єднаній звітності?
    Сьогодні 11:1945
  • Відшкодування витрат на цукерки з METRO: готівкові обмеження та наслідки
    Чи може підприємство компенсувати працівнику готівкою 13 000 грн за придбані ним цукерки в «МЕТРО Кеш енд Кері» (з використанням картки клієнта підприємства)? Чи застосовується тут обмеження готівкових розрахунків у 10 000 грн? Які податкові наслідки цієї операції?
    Сьогодні 10:0630
  • Номер запису та дата в рядку з назвою підприємства: чи виправляти?
    Чи вважається помилкою та чи потребує виправлення ситуація, коли у трудовій книжці (на новій сторінці) у графі 3 записано назву підприємства, а в графах 1 (номер запису) та 2 (дата) інформація внесена навпроти назви підприємства, а не рядком нижче?
    Сьогодні 07:0225
  • Чи потрібно застосовувати Галузеву угоду для оплати праці водія, якщо підприємство до неї не приєднане?
    Підприємство має зареєстрований основний КВЕД 49.41 «Вантажний автомобільний транспорт», а також інші, неосновні види діяльності (зокрема, КВЕД 68.20 «Оренда нерухомого майна», за яким підприємство отримує 100% доходу вже понад 5 років). Чи повинно воно застосовувати Галузеву угоду при формуванні тарифної ставки водія, який здійснює вивезення сміття для потреб підприємства? Галузеву угоду не підписували, автотранспортних послуг підприємство не надає
    10.12.202519
  • Директор працює на кількох ТОВ: чи є ризик?
    Чи вважається ризиковою для контролюючих органів ситуація, коли одна і таж фізособа одночасно є директором або засновником кількох юросіб? Чи містять нормативні акти прямі підстави для визнання таких підприємств ризиковими?
    10.12.2025702