Чи можна провести зміни у назві посади «Заступник директора», щодо якої є дві штатні одиниці, щоб один з заступників був «Заступник директора з фінансових питань», а другий - «Заступник директора по виробничим питанням»? Які треба зробити накази?
Діючий Національний класифікатор професій передбачає однакові коди для посад керівника і його заступників. Отже, код КП не змінюватиметься, а ось назви однакових посад заступників, оскільки вони виконують різні трудові функції, дійсно, слід уточнити.
Зауважимо, що ці різні трудові функції мали бути зазначені у посадових інструкціях таких заступників. І, звісно ж, якщо на підприємстві діє «вилка» за такою посадою, а в штатному розписі за цією посадою вказано дві штатні одиниці, то і посадові інструкції на одну посаду «Заступника директора» могла бути затверджена. Тож, питання уточнення назв посад мало постати раніше, тоді, коли фактично відбувся поділ трудових обов’язків між посадами.
«Заступник» це вже одне з похідних слів (їх приклади наведено в Класифікаторі), які можна застосувати для зміни назви посади. Але, у примітці 2 до додатка В Класифікатора значиться, що, крім похідних слів, запропонованим самим Класифікатором, назви професій можуть бути розширені за потребою користувача термінами та словами, які уточнюють місце роботи, виконувані роботи, сферу діяльності, - за умови дотримання лаконічності викладення, якщо інше не передбачено в коді професії або відповідних законодавчо-правових актах.
Тож, якщо ж різні посадові інструкції з однаковою назвою посади були, потрібно внести зміни не лише до штатного розпису, а й до посадових інструкцій. Втім, в даній ситуації, буде уточнення назви посади заступника директора за сферою діяльності, і це не буде зміною істотних умов праці, якщо у працівника не змінюються його посадові (службові) обов’язки.
Оформити таке уточнення слід наказом про внесення змін до штатного розпису, де зазначити, що посаду «Заступник директора» перейменовано на «Заступник директора з фінансових питань» та «Заступник директора з виробничих питань», а також вказівку для працівника відділу кадрів про внесення змін до іншої кадрової документації. З ознайомленням працівників (фігурантів у наказі) під підпис. І звісно викласти штатний розпис у новій редакції.
Запис до трудової книжки про таке уточнення вноситься за бажанням працівника.
Зазначимо, що інформація про уточнення назви посади не відображається у Додатку 5 єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ.
Про зміни посад потрібно повідомляти РТЦК?
Згідно з пп. 10 п. 24 Порядку №1487 підприємства повинні щомісяця до 5 числа надсилати інформацію, зокрема до РТЦК про зміну облікових даних військовозобов’язаного працівника, а саме про зміни щодо їх сімейного стану, місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і посади, а також інформації про прийняття та звільнення з роботи.
Оскільки, в дані ситуації посада працівників не змінюється, а лише уточняється за сферою діяльності, повідомляти РТЦК, на нашу думку, про це не потрібно. Втім, радимо зв’язатися із фахівцями РТЦК і проконсультуватися з цього питання із ними.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити