• Посилання скопійовано

Колдоговір у ФОПа: чи потрібно мати?

Чи обов'язково має бути у ФОПА колективний договір, якщо є наймані працівники?

Нагадаємо, що 25 травня 2022 р. Президент підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників» №2253-ІХ, яким зобов’язали ФОпа, який використовує найману працю, укладати колективні договори  на рівні з юрособами. Закон набрав чинності 27.05.2022 р.

Законом передбачається:

  • укладення колективного договору фізичними особами, які використовують найману працю (ст. 11 КЗпП);
  • обов’язок роботодавця ознайомлювати працівника з текстом колективного договору, змінами і доповненнями до нього, обов’язок сторін забезпечити безперешкодний доступ до тексту договору, можливість його копіювання, обов’язок сторін колективної угоди інформувати про її укладення та внесення до неї змін безпосередньо заінтересованих у цьому суб’єктів (ст. 9 Закону про колективні договори);
  • встановити штраф за ненадання інформації працівнику про укладення колективного договору та внесення до нього змін у розмірі від 3 до 10 н.м.д.г. (від 51 грн до 170 грн) та дисциплінарну відповідальність;
  • укладається за ініціативою однієї із сторін (ст. 17 КЗпП).

Отже, враховуючи зміни, колективний договір у підприємця, який використовує найману працю має бути. Якщо у ФОПа колдоговору немає, проте, одна із сторін ініціює його укладення – він має бути укладений. Відповідно в подальшому при прийнятті працівників на роботу ФОП-роботодавець повинен ознайомлювати їх з текстом колективного договору. Якщо жодна зі сторін не висловила ініціативи, ніхто не може примусити сторони укласти такий колдоговір. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Відшкодування витрат на проживання під час відрядження
    Як правильно оформити авансовий звіт та відшкодувати витрати на проживання двом працівникам, які проживали в одному двомісному номері, якщо для підтвердження витрат надано один рахунок на загальну суму (2600 грн) із зазначенням обох прізвищ, та один фіскальний чек на цю ж суму?
    17.09.202557
  • Працівник затримався у відрядженні на вихідні: компенсація зворотнього квитка
    Два працівники відряджені 18.09-19.09.2025 р. Білети туди та один білет назад (на 19.09) оплачені корпоративною карткою. Другий працівник залишається до 20.09.2025 р. (вихідний день) для власних потреб, білет назад придбаний ним за власні кошти. Як бути з добовими, розрахунком зарплати, компенсацією проїзду та підтверджуючими документами?
    16.09.2025242
  • Відкриття нового відрядження без звіту за попереднє
    Чи може підприємство направити працівника у наступне відрядження, якщо він ще не відзвітував за попереднє?
    16.09.202550
  • Максимальний період та підстави для відпустки без збереження зарплати
    Який максимальний період для відпустки без збереження зарплати? Які підстави та посилання на законодавство? Чи скасовані якісь норми на період воєнного стану?
    16.09.2025107
  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202540