• Посилання скопійовано

Призупинення дії ТД та перехід директора на неповний робочий день

З 01.04.2022 р. до відновлення можливості підприємством виконувати роботу в повному обсязі було призупинено дію трудових договорів, які оформлено наказом від 29.03.2022 р. з ознайомленням працівників під підпис. У зв’язку з цим виникло ряд питань:

Запитання:

1. Чи потрібні заяви від працівників на призупинення ТД?

2. Як відображати призупинення ТД в табелі? Підприємство зазначало в табелі код "І" - Інші причини неявок. Призупинення ТД зазначати і в робочі, і у вихідні дні? На підприємстві п'ятиденний робочий тиждень, субота, неділя - вихідні.

3. З 01.04.2022 р. директор, який є співзасновником, перейшов на 0,5 ставки (4 години на день). Як оформити його переведення на 0,5 ставки - заява, наказ?

4. Як сформулювати наказ про внесення змін до штатного розпису у зв'язку з переведенням директора на 0,5 ставки?

 

Відповідь:

1. Чи потрібні заяви від працівників на призупинення ТД?

Відповідно до ст. 13 Закону №2136 призупинення дії трудового договору – це тимчасове звільнення роботодавця від обов'язку забезпечувати працівника роботою і тимчасове звільнення працівника від обов'язку виконувати роботу за укладеним трудовим договором.

Призупинити дію трудового договору може як роботодавець (видавши наказ), так і працівник (написавши заяву, а роботодавець на підставі заяви видає наказ) та за можливості мають повідомити один одного у будь-який доступний спосіб (ч. 2 ст. 13 Закону №2136).

Тож, розглядаючи питання, стає зрозумілим, що ініціатором призупинення дії ТД був роботодавець, про що він видав наказ, де працівники поставили свої підписи про ознайомлення, тому писати заяви працівникам не потрібно.

 

2. Яr відображати призупинення ТД в табелі? Підприємство зазначало в табелі код "І" - Інші причини неявок. Призупинення ТД зазначати і в робочі? і у вихідні дні? На підприємстві п'ятиденний робочий тиждень, субота, неділя - вихідні

В табелі обліку робочого часу табелювання працівників у разі призупинення дії трудового договору можна літерним позначенням «ІН» – інший невідпрацьований час, «ІВ» – інші види неявок, або «І» – інші види неявок, чи ввести своє позначення, для того, щоб вести облік таких працівників.

Зазвичай, вихідні дні (субота, неділя, святкові), які не є робочими за графіком підприємства не мають спеціальної чи закріпленої умовної позначки.

Але враховуючи, що призупинили дію ТД, доречно ставити літерний код і у вихідні дні, оскільки при розрахунку основної щорічної відпустки (компенсації) саме календарні дні, що припали на період призупинення дії трудового договору потрібно буде виключити з розрахункового періоду.

 

3. З 01.04.2022 р. директор, який є співзасновником, перейшов на 0,5 ставки (4 години на день). Як оформити його переведення на 0,5 ставки - заява, наказ?

Відповідно до ст. 56 КЗпП, за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень.

Зміна розміру заробітної плати та встановлення неповного робочого часу є зміною істотних умов праці згідно зі ст. 32 КЗпП.

Щоб правильно провести зазначене оформлення, слід звернути увагу, на установчі документи або на Положення про оплату праці (за наявності) — якщо ними на підприємстві встановлено необхідність погоджувати зміну умов праці із засновниками, тоді у випадку, якщо це:

  1.  ініціатива директора, то він має написати на ім’я засновників заяву про переведення. А засновники, на підставі цієї заяви, мають видати протокол або рішення про його переведення. І тільки після позитивного рішення засновників директорк може видати наказ про зміну режиму роботи чи інших істотних умов праці. Підставою для наказу буде рішення (протокол) засновників.

Оскільки директор підприємства є співзасновником (тобто є і інші засновники), то слід дотримуватися зазначеного оформлення.

  1. ініціатива засновників підприємства, тоді не пізніше ніж за два місяці вони мають видати протокол або рішення про переведення директора на неповний робочий день або неповний робочий тиждень та ознайомити з ним директора під особистий підпис.

Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону №2136 у період дії воєнного стану норми ст. 32 КЗпП  щодо повідомлення працівника про зміну істотних умов праці не застосовуються.

Якщо ж така необхідність погодження не встановлена локальними актами підприємства, то й погоджувати зміну істотних умов праці із засновниками директор не повинен. Директор просто оформлює наказ про зміну умов праці (див. зразок 1) без зазначення підстави (її не буде), оскільки писати заяву на самого себе не потрібно.

 

Зразок 1

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕСЕЛКА»

(ТОВ «ВЕСЕЛКА»)

Код ЄДРПОУ 12345678

НАКАЗ

22.06.2022                                        Київ                                       №10-к/тр 

Про встановлення неповного робочого

дня директору Короленку Віктору

 

Керуючись ст. 32 КЗпП, ст. 3 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 №2136-IX, Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 р. №64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 р. №2102-IX та Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 17 травня 2022 року №341/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»» від 22.05.2022 р. № 2263-IX,

1. Приступаю з 23 червня 2022 р. до виконання обов’язків директора на умовах неповного робочого часу, 4 (чотири) години на день, за графіком роботи: початок — 09:30, закінчення — 13:30 з понеділка по п’ятницю, на період до дня припинення або скасування воєнного стану.

2. Бухгалтеру Ганні ЛИСЮК взяти під контроль оплату роботи,  згідно ст. 56 КЗпП, пропорційно відпрацьованому часу в режимі неповного робочого дня починаючи з 23 червня 2022 р. і до дня припинення або скасування воєнного стану та внести відповідні зміни до штатного розпису.

3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 Директор                                            Короленко                        Віктор КОРОЛЕНКО

 З наказом ознайомлені:

Лисюк                           Ганна ЛИСЮК

22.06.2022

 

 

4. Як сформулювати наказ про внесення змін до штатного розпису у зв`язку з переведенням директора на 0,5 ставки?

Незалежно від варіанту установлення директору-засновнику неповного робочого дня, з дня переведення потрібно внести зміни до штатного розпису. Тобто потрібно оформити наказ про внесення змін до штатного розпису, в ньому провести заміну 1 штатної одиниці директора на 0,5 штатної одиниці через встановлення директору неповного робочого дня.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202433
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202423
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024324
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202425
  • Чи дають отримані гранти право на бронювання працівників?
    Чи дають право на бронювання працівників гранти на створення та розвиток виробництв переробної промисловості?
    18.11.202427