• Посилання скопійовано

Зупинення трудового договору на період воєнного стану

Як правильно оформити зупинення трудового договору з працівниками підприємства на період воєнного стану: наказ, ведення табельного обліку, оплата праці?

24 березня 2022 року набрав чинності Закон "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" №2136. Він діятиме протягом воєнного стану, введеного відповідно до Закону "Про правовий режим воєнного стану" та втратить чинність з моменту припинення або скасування воєнного стану.

Цим законом визначаються особливості трудових відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за  трудовим договором з фізичними особами, на період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону "Про правовий режим воєнного стану" (воєнний стан).

Відповідно до ст. 13 Закону №2136 призупинення дії трудового договору – це тимчасове звільнення роботодавця від обов'язку забезпечувати працівника роботою і тимчасове звільнення працівника від обов'язку виконувати роботу за укладеним трудовим договором.

Призупинення дії трудового договору не тягне за собою припинення трудових відносин.

Дія трудового договору може призупинятися у зв'язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість виконання ним роботи.

Відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат працівникам на час призупинення дії трудового договору у повному обсязі покладається на державу, що здійснює військову агресію.

Таким чином, роботодавець зможе призупинити виплату заробітної плати через воєнні дії до того моменту, як підприємство відновить можливість здійснювати основну діяльність. При цьому відшкодування заробітної плати на час призупинення дії трудового договору у повному обсязі покладуть на державу, що здійснює військову агресію (наразі, яким чином це буде здійснюватися, не відомо).

Через те, що роботодавець призупинятиме дію трудових договорів та виплату зарплати працівникам, вважаємо доцільним, що в наказі (див. зразок) варто зазначити перелік працівників підприємства з обов'язковими ознайомленням під підпис. Це також дозволить уникнути непорозумінь в майбутньому у разі компенсації зарплати працівникам.  

В табелі обліку робочого часу табелювання працівників у разі призупинення дії трудового договору можна табелювати літерним позначенням "ІН" або ввести своє позначення, для того, щоб відокремити їх від мобілізованих працівників.

 

Зразок 

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

«ВЕСЕЛКА»

(ТОВ «ВЕСЕЛКА»)

 

 Код ЄДРПОУ 123456789

НАКАЗ

 

24.03.2022                                                            Київ                                                №8-к

                       

Про призупинення дії

трудових договорів

Керуючись статтею 13 Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" від 23.03.2022 р. №2136,

 

НАКАЗУЮ:

1.Призупинити дію трудових договорів з 25 березня 2022 р. у зв'язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість виконання працівниками роботи, до моменту припинення та скасування воєнного стану або до моменту, як підприємство відновить можливість здійснювати основну діяльність. 

2. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

 Директор                                               Кононенко                      Петро КОНОНЕНКО 

 

Візи, відмітки про ознайомлення з наказом.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024123
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202456
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202438
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024460
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427