• Посилання скопійовано

Штамп на вкладиші до трудової книжки: чи обов’язковий?

На підприємстві через відсутність штампу «Виданий вкладиш» відмовляються зазначати вкладиш до трудової книжки. Чи буде порушенням зробити запис «Виданий вкладиш» від руки? Чи потрібно завіряти запис чи штамп печаткою, чи підписом та датою? Сьогодні мало хто погодиться купувати такий штамп, коли трудові книжки не ведуться

У разі, коли у трудовій книжці заповнені всі сторінки відповідних розділів, її доповнюють вкладишем (п. 3.1 Інструкції №58). Вкладиш вшивається у трудову книжку, заповнюється і ведеться власником або   уповноваженим   ним   органом   за місцем роботи працівника у такому ж порядка, що і трудова книжка. Вкладиш без трудової книжки недійсний.

Про кожний виданий вкладиш на першій сторінці (титульному аркуші) трудової книжки зверху ставлять штамп розміром 10×25 мм з написом «Виданий вкладиш», тут зазначають серію та номер вкладиша. У разі кожної наступної його видачі має ставитися другий штамп і зазначатися серія та номер вкладиша (п. 3.2 Інструкції №58).

Зробити запис вручну, без застосування штампу, Інструкцією №58 не передбачено. Також не передбачено відмовляти працівнику в правильному оформленні трудової книжки та вкладишу до нього через відсутність зазначеного штампу. Отже, штамп на підприємстві повинен бути обов’язково.

Про неведення трудових книжок зазначимо, що таке право роботодавець має лише щодо працівників, які прийняті на роботу після 10.06.2021 р. Працівники, які прийняті на роботу до цієї дати, їх облік, ведення та зберігання покладено на роботодавця, допоки не буде проведено так звану «інвентаризацію» трудових книжок (щодо правильності їх заповнення, а у разі виявлення помилок їх виправлення) та не буде подана інформація через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій трудової книжки, довідок тощо. На це розділом ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1217 передбачено, що протягом 5 років. 

У разі, якщо така трудова вже внесена в реєстр, то відповідно до ст. 48 КЗпП зазначено, що роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.  Після чого трудова книжка повертатиметься працівнику.

Тож, за порушення обліку, зберігання та видачі трудових книжок працівникам роботодавці притягуються до фінансової відповідальності за порушення інших вимог законодавства у розмірі 1 МЗП за кожне таке порушення (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП). Крім того, на посадових осіб підприємства накладається адмінштраф за ст. 41 КпАП у розмірі від 510 грн до 1700 грн.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024121
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202456
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202438
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024460
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427