• Посилання скопійовано

Скорочення штату у підприємця

ФОП з 01.04.2021 р. перейшов з загальної системи на ЄП ІІ групи. У січні 2021 р. був прийнятий на посаду інженер з охорони праці. ФОП хоче скороти інженера. Якщо немає профспілки, то чи потрібно погоджувати це скорочення з уповноваженим представником трудового колективу? Що написати в наказі на скорочення працівника?

Насамперед зазначимо, що підприємець самостійно приймає рішення щодо складання штатного розпису. Про це ми писали тут.

На практиці більшість підприємців розробляють штатні розписи, завдяки їм простіше розраховувати зарплату, здійснювати переведення працівників з посади на посаду чи до іншого підприємця, проводити скорочення штату тощо.

КЗпП передбачено декілька підстав для припинення трудового договору:

  • за угодою сторін (п. 1 ст. 36 КЗпП);
  • з ініціативи працівника (ст. 38 КЗпП);
  • з ініціативи роботодавця у разі змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ст. 40 КЗпП).

Вимога ст. 43 КЗпП, за якою звільнення працівників потрібно погоджувати з профспілковою організацією, членом якої є працівник, а у разі її відсутності таке рішення має погоджуватися з уповноваженим трудового колективу стосується лише юросіб. До підприємця такої вимоги законодавством не передбачено.

Для проведення скорочення працівника підприємцю слід виконати наступні дії:

  • повідомити працівника про зміну істотних умов праці у зв'язку зі змінами в організації виробництва та праці не пізніше ніж за 2 місяці до дати звільнення (ст. 49-2 КЗпП);
  • по можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу (ст. 32 КЗпП);
  • виплати вихідну допомогу у розмірі середнього заробітку (ст. 44 КЗпП), якщо працівник відмовився від переведення та інші належні виплати при звільненні.

При виконанні вищезазначених умов підприємець видає наказ про скорочення (або про переведення) та вносить зміни до штатного розпису (у разі складання). У наказі на скорочення (див. зразок) вказується перелік посад, роботи на яких з певних причин не проводитимуться, кількість і категорії працівників, які будуть виключені зі штатного розпису підприємства. При цьому прізвища вивільнюваних працівників не зазначаються.

 

Зразок

 

ФОП Іваненко Іван Іванович

 

НАКАЗ

 

23.06.2021                                                    м. Київ                                                             № 5-К

 

 

Про скорочення чисельності працівників

та внесення змін до штатного розпису
 

 

У зв’язку зі скороченням витрат на утримання кафе та необхідністю проведення змін в організації виробництва та праці, керуючись п. 1 ст. 40 КЗпП та ст. 49-2 КЗпП.

 

НАКАЗУЮ:

1.  Вивести з 25.08.2021 р. із штатного розпису шляхом скорочення чисельності 1 (одну) штатну одиницю за посадою інженер з охорони праці.

2. Ввести в дію з 25.08.2021 р. новий штатний розпис з урахуванням виключеної посади у зв’язку зі скороченням штату - додаток до наказу.

3. Провести на дату звільнення працівника усі необхідні нарахування та виплати (в т. ч вихідної допомоги в розмірі, встановленому ст. 44 КЗпП).

 

Додаток до наказу на ___арк. додається.

 

ФОП                                                         (підпис)                                І.І. Іванов

 

З наказом ознайомлений: 

Після сплину двох місяців (якщо працівник не звільниться раніше для нового працевлаштівання) видається наказ про звільнення, проводиться остаточний розрахунок:  виплачується зарплата, компенсація за невикористану відпустку та вихідна допомога. Також видається на руки відповідним чином заровнена трудова книжка та копія наказу про звільнення (п. 2 ст. 47 КЗпП).

При цьому слід пам’ятати, що працівник завжди може подати позов в суд на роботодавця та оспорити своє звільнення в суді. У цьому разі підприємцю прийдеться доводити доцільність змін в організації роботи кафе, які призвели до проведення скорочення працівника в судовому порядку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024108
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427