• Посилання скопійовано

Підприємство надає послуги паркування через паркомати: що з індексацією?

Підприємство надає послуги паркування через паркомати. Чи можливий варіант інкасації силами банку, при умові, що вони у себе зберігають фіскальні Z-звіти? Як в такому випадку оприбутковувати готівку в касі підприємства? Банк надає лише звіт про інкасацію

Відповідно до п. 14 та п. 16 Правил №1342, відведені майданчики для платного паркування обов’язково повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 20 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та/або інформаційними знаками про можливість і порядок надання послуги «мобільне паркування». На спеціально обладнаних майданчиках для платного паркування обов’язково повинні бути встановлені автоматичні в’їзні та виїзні термінали.

Надання послуг з паркування автомобілів, оплата за які здійснюється через паркомати є вейдінгом.

Вейдінг - це продаж товарів і послуг за допомогою автоматизованих систем. Вейдінг набув широкого поширення в світі як зручний і не дуже вимогливий спосіб вести торгівлю або надавати послуги.

Паркомати - це міські автоматичні каси оплати послуг за паркування. Тобто, паркомат є, свого роду, автоматичною касою, яка дозволяє в автомотичному режимі проволити розрахунки за парковку.

В автоматах з продажу послуг є РРО, який в автоматичному режимі видає (надає) за готівкові кошти (або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо) послуги і забезпечує облік їх кількості та вартості. Такий автомат створює контрольну стрічку в електронному вигляді (ст. 2 Закону №265). 

У разі сплати вартості послуг за користування майданчиками для платного паркування готівкою або з використанням платіжної картки через автоматичний в’їзний термінал ко-ристувач отримує паркувальний талон, на якому зазначається час в’їзду на такий майдан-чик, та оплачує час паркування на автоматичному виїзному терміналі відповідно до пар-кувального талона з отриманням фіскального чека.

Фіскальний касовий чек на товари (послуги) – це розрахунковий документ, надрукований РРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).

Також податківці у листі від 18.10.2018 р. №4465/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зазначають, що приймання оплати за послуги з паркування автотранспорту на паркувальних майданчиках готівкою або з використанням платіжної картки має здійснюватись через паркувальний автомат чи автоматичний в’їзний та виїзний термінали із застосуванням РРО та видачею особі, яка отримала послугу розрахункового документа встановленої форми та змісту.

Згідно з п. 9 та п. 10 ст. 3 Закону №265п. 4 розділу ІІІ Порядку №547 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або  безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Отже, суб'єкти господарювання, які використовують автомати з продажу послуг, в даному випадку з паркування, повинні подавати до фіскальних органів дротовими (або бездротовими) каналами зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, яка міститься у фіскальній пам'яті цих автоматів. А ось передавати так само електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків не потрібно (п. 7 ст. 3 Закону №265). Також не потрібно роздруковувати Z-звіти і контрольні стрічки (і, відповідно, не треба зберігати останні протягом 3 років).

Відповідно до пп. 2 п. 3 розділу І Положення №148, відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Тобто, з цього випливає, що паркомат є відокремленим підрозділом підприємства із своєю автоматизованою касою.

Інкасація готівки з паркоматів здійснюється уповноваженим працівником підприємства. Спеціальних первинних документів, які можна використовувати при здійсненні інкасації готівки з поркомату немає, тому підприємство може розробити власну форму. Інкасувати таку виручку щодня не потрібно, лише по мірі наповнення купюро- і монетоприймачів, і так, щоб вона не перевищує встановлений на кінець дня ліміт каси на підприємстві.

Відокремлені підрозділи підприємств вилучену готівкову виручку повинні здавати безпосередньо до кас юридичних осіб або банку чи небанківської установи для її переказу і зарахування на банківські рахунки юридичних осіб. Також готівка може здаватися із застосуванням платіжних пристроїв та через пункти приймання готівки або через відповідні служби, яким згідно із законодавством надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів, або через підприємства, які отримали ліцензію НБУ на надання банкам послуг з інкасації.

Незважаючи на той факт, що банки зберігають фіскальні Z-звіти паркоматів, інкасація їх силами банку законодавством не передбачена.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    Сьогодні 13:0129
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    Сьогодні 10:1023
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024316
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202425
  • Чи дають отримані гранти право на бронювання працівників?
    Чи дають право на бронювання працівників гранти на створення та розвиток виробництв переробної промисловості?
    18.11.202427