• Посилання скопійовано

Підприємство надає послуги паркування через паркомати: що з індексацією?

Підприємство надає послуги паркування через паркомати. Чи можливий варіант інкасації силами банку, при умові, що вони у себе зберігають фіскальні Z-звіти? Як в такому випадку оприбутковувати готівку в касі підприємства? Банк надає лише звіт про інкасацію

Відповідно до п. 14 та п. 16 Правил №1342, відведені майданчики для платного паркування обов’язково повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 20 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та/або інформаційними знаками про можливість і порядок надання послуги «мобільне паркування». На спеціально обладнаних майданчиках для платного паркування обов’язково повинні бути встановлені автоматичні в’їзні та виїзні термінали.

Надання послуг з паркування автомобілів, оплата за які здійснюється через паркомати є вейдінгом.

Вейдінг - це продаж товарів і послуг за допомогою автоматизованих систем. Вейдінг набув широкого поширення в світі як зручний і не дуже вимогливий спосіб вести торгівлю або надавати послуги.

Паркомати - це міські автоматичні каси оплати послуг за паркування. Тобто, паркомат є, свого роду, автоматичною касою, яка дозволяє в автомотичному режимі проволити розрахунки за парковку.

В автоматах з продажу послуг є РРО, який в автоматичному режимі видає (надає) за готівкові кошти (або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо) послуги і забезпечує облік їх кількості та вартості. Такий автомат створює контрольну стрічку в електронному вигляді (ст. 2 Закону №265). 

У разі сплати вартості послуг за користування майданчиками для платного паркування готівкою або з використанням платіжної картки через автоматичний в’їзний термінал ко-ристувач отримує паркувальний талон, на якому зазначається час в’їзду на такий майдан-чик, та оплачує час паркування на автоматичному виїзному терміналі відповідно до пар-кувального талона з отриманням фіскального чека.

Фіскальний касовий чек на товари (послуги) – це розрахунковий документ, надрукований РРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).

Також податківці у листі від 18.10.2018 р. №4465/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зазначають, що приймання оплати за послуги з паркування автотранспорту на паркувальних майданчиках готівкою або з використанням платіжної картки має здійснюватись через паркувальний автомат чи автоматичний в’їзний та виїзний термінали із застосуванням РРО та видачею особі, яка отримала послугу розрахункового документа встановленої форми та змісту.

Згідно з п. 9 та п. 10 ст. 3 Закону №265п. 4 розділу ІІІ Порядку №547 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або  безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Отже, суб'єкти господарювання, які використовують автомати з продажу послуг, в даному випадку з паркування, повинні подавати до фіскальних органів дротовими (або бездротовими) каналами зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, яка міститься у фіскальній пам'яті цих автоматів. А ось передавати так само електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків не потрібно (п. 7 ст. 3 Закону №265). Також не потрібно роздруковувати Z-звіти і контрольні стрічки (і, відповідно, не треба зберігати останні протягом 3 років).

Відповідно до пп. 2 п. 3 розділу І Положення №148, відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Тобто, з цього випливає, що паркомат є відокремленим підрозділом підприємства із своєю автоматизованою касою.

Інкасація готівки з паркоматів здійснюється уповноваженим працівником підприємства. Спеціальних первинних документів, які можна використовувати при здійсненні інкасації готівки з поркомату немає, тому підприємство може розробити власну форму. Інкасувати таку виручку щодня не потрібно, лише по мірі наповнення купюро- і монетоприймачів, і так, щоб вона не перевищує встановлений на кінець дня ліміт каси на підприємстві.

Відокремлені підрозділи підприємств вилучену готівкову виручку повинні здавати безпосередньо до кас юридичних осіб або банку чи небанківської установи для її переказу і зарахування на банківські рахунки юридичних осіб. Також готівка може здаватися із застосуванням платіжних пристроїв та через пункти приймання готівки або через відповідні служби, яким згідно із законодавством надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів, або через підприємства, які отримали ліцензію НБУ на надання банкам послуг з інкасації.

Незважаючи на той факт, що банки зберігають фіскальні Z-звіти паркоматів, інкасація їх силами банку законодавством не передбачена.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • З відрядження у щорічну відпустку: відшкодування вартості зворотного квитка неприбутковою організацією
    Працівник неприбуткової організації (представниство іноземної компанії в Україні, яке є неплатником податків) їде в закордонне відрядження і після його закінчення залишається за кордоном у щорічній відпустці. Повертається на тиждень пізніше, ніж зазначено в Наказі про відрядження. Але наказом директора узгоджена відпустка і все прописано в Положенні про відрядження. Чи може неприбуткова організація відшкодувати повну вартість зворотного квитка?
    22.08.202522
  • Врахування річної премії при розрахунку відпускних
    Директору в червні 2025 р. нарахували і виплатили річну премію за 2024 рік в сумі 100 тис. грн, він пішов у відпустку з 18.08.2025 р. за період з 08.2024 по 07.2025 р. В яких місяцях потрібно враховувати цю премію для нарахування відпускних?
    22.08.202559
  • Включення першого місяця роботи до розрахунку лікарняних
    Працівника прийнято на роботу 02.09.2024 р., оскільки 1 вересня було в неділю. Лікарняний надано з 21.07.2025 р. по 28.07.2025 р. Чи враховується вересень 2024 року до розрахункового періоду для обчислення середньоденної заробітної плати?
    22.08.202559
  • Лікарняний під час відпустки: перенесення та розрахунок
    Якщо працівник пішов у відпустку і під час відпустки відкрито лікарняний, то дні відпустки переносяться пізніше і сам розрахунок проводимо по-новому?
    22.08.202559
  • З окладу за якою посадою проводиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника?
    На підприємстві є єдиний бухгалтер, який виконує функцію головного бухгалтера (так як він тривалий час не з'являється на роботу) з доплатою 50% окладу. Загальна зарплата за місяць становить 15500,00 (10000 - оклад бухгалтера+5500 - 50% окладу головного бухгалтера.) В квітні бухгалтер йде у відпустку і його обов'язки буде виконувати директор. З якого окладу робити 50% доплати директора за тимчасове виконання обов'язків бухгалтера: з окладу бухгалтера чи окладу бухгалтера +50% доплати за виконання обов'язків головного бухгалтера -15000,00?
    21.08.2025270