• Посилання скопійовано

Чи можливий повний робочий день з правом працювати неповний день?

Прийняли на роботу працівника на повний робочий день з правом (при потребі) працювати неповний день або тиждень за угодою сторін. Так зазначено в заяві і в наказі. Додаткових заяв і наказів немає. Факт відпрацьованих годин зазначено в табелі. Які наслідки для підприємства? Чи можна графік роботи оформити по-іншому?

Відповідно до ст. 52 КЗпП, для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. При п'ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, які затверджує власник або уповноважений ним орган за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації з додержанням установленої тривалості робочого тижня (ст. 50 і 51 КЗпП).

Тобто нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. При цьому підприємства при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, тобто встановлювати неповний робочий час, день або тиждень.

Поєднання (одночасне застосування) працівником на підприємстві повного і неповного робочого часу законодавством не передбачено. Зазначати в одній заяві та наказі різних видів робочого часу не можна.

Неповний робочий час на підприємстві може встановлюватися як за ініціативою роботодавця (ч. 3 ст. 32 КЗпП), так і за ініціативою працівника.

Згідно з ч.1 ст. 56 КЗпП, неповний робочий день або неповний робочий тиждень може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом.

У заяві та у наказі слід вказати про встановлення неповного робочого часу (дня або тижня) із зазначенням режиму роботи, наприклад: 4 і 6 годин на день відповідно, з 9 до 13 (16) години. Оплата праці у цьому випадку здійснюється відповідно відпрацьованому часу, про що також зазначають у наказі. 

Переведення працівника з повного на неповний робочий час оформлюється наказом та надається йому на ознайомлення під підпис. Працівник починає працювати за новим графіком з дати, яка зазначена у цьому наказі.

При зміні  працівнику повного на неповний робочий час (день, тиждень) додатково видавати наказ про внесення змін до штатного розпису не обов’язково. За потреби на цю посаду можна прийняти ще одного працівника на умовах неповного робочого часу.

В трудову книжку запис про переведення працівника на неповний робочий час не вноситься.

Крім того, до того, як працівник приступить до виконання своїх обов’язків, керівник ознайомлює його з умовами трудового договору (ст. 29 КЗпП) та режимом роботи, годинами роботи та відпочинку (ст. 13 КЗпП).

Відповідно до ст. 204 КУпАП роботодавець несе відповідальність за порушення порядку працевлаштування у вигляді штрафу у розмірі  від 100 до 200 нмдг (від 1700,00 грн до 3400,00 грн).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202486
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426