• Посилання скопійовано

Чи можливий повний робочий день з правом працювати неповний день?

Прийняли на роботу працівника на повний робочий день з правом (при потребі) працювати неповний день або тиждень за угодою сторін. Так зазначено в заяві і в наказі. Додаткових заяв і наказів немає. Факт відпрацьованих годин зазначено в табелі. Які наслідки для підприємства? Чи можна графік роботи оформити по-іншому?

Відповідно до ст. 52 КЗпП, для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. При п'ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, які затверджує власник або уповноважений ним орган за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації з додержанням установленої тривалості робочого тижня (ст. 50 і 51 КЗпП).

Тобто нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. При цьому підприємства при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, тобто встановлювати неповний робочий час, день або тиждень.

Поєднання (одночасне застосування) працівником на підприємстві повного і неповного робочого часу законодавством не передбачено. Зазначати в одній заяві та наказі різних видів робочого часу не можна.

Неповний робочий час на підприємстві може встановлюватися як за ініціативою роботодавця (ч. 3 ст. 32 КЗпП), так і за ініціативою працівника.

Згідно з ч.1 ст. 56 КЗпП, неповний робочий день або неповний робочий тиждень може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом.

У заяві та у наказі слід вказати про встановлення неповного робочого часу (дня або тижня) із зазначенням режиму роботи, наприклад: 4 і 6 годин на день відповідно, з 9 до 13 (16) години. Оплата праці у цьому випадку здійснюється відповідно відпрацьованому часу, про що також зазначають у наказі. 

Переведення працівника з повного на неповний робочий час оформлюється наказом та надається йому на ознайомлення під підпис. Працівник починає працювати за новим графіком з дати, яка зазначена у цьому наказі.

При зміні  працівнику повного на неповний робочий час (день, тиждень) додатково видавати наказ про внесення змін до штатного розпису не обов’язково. За потреби на цю посаду можна прийняти ще одного працівника на умовах неповного робочого часу.

В трудову книжку запис про переведення працівника на неповний робочий час не вноситься.

Крім того, до того, як працівник приступить до виконання своїх обов’язків, керівник ознайомлює його з умовами трудового договору (ст. 29 КЗпП) та режимом роботи, годинами роботи та відпочинку (ст. 13 КЗпП).

Відповідно до ст. 204 КУпАП роботодавець несе відповідальність за порушення порядку працевлаштування у вигляді штрафу у розмірі  від 100 до 200 нмдг (від 1700,00 грн до 3400,00 грн).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Компенсація відпустки за поданою із запізненням заявою увільненим працівником у зв'язку з мобілізацією
    Працівника було увільнено від роботи у зв'язку з призовом на військову службу 19.08.2025. Заяву на виплату компенсації за невикористану відпустку він подав 03.09.2025, тобто після закінчення місяця увільнення. Чи має підприємство виплачувати таку компенсацію і який період брати для розрахунку середньої заробітної плати?
    05.09.202510
  • Компенсація за авто у відрядженні: авансовий звіт та облік
    Як правильно оформити авансовий звіт та відобразити в обліку компенсацію директору за використання власного автомобіля у відрядженні? Компенсація виплачується за домовленістю фіксованою сумою на підставі кошторису, з неї утримуються ПДФО та ВЗ. Підтверджувальні документи на пальне відсутні. Чи потрібно в авансовому звіті відображати утримані податки та як саме його заповнювати?
    05.09.202539
  • Підтвердження витрат на закордонні відрядження
    Які документи необхідні для підтвердження витрат під час закордонних відряджень згідно з податковим та бухгалтерським законодавством України?
    04.09.202542
  • Ризики щомісячних договорів ЦПХ з водієм: які наслідки для сторін?
    Підприємство щомісяця протягом року укладає договори ЦПХ з водієм для перевезень. Оплата здійснюється за актами виконаних робіт (за тонно-кілометри) і зазвичай перевищує мінімальну зарплату. Водій не бажає бути штатним працівником. Які юридичні та фінансові наслідки такої співпраці для підприємства та для водія?
    04.09.2025328
  • Витрати на річну «Зелену Картку» для короткого відрядження
    При відрядженні керівника за кордон на тиждень службовим автомобілем, підприємство придбало поліс «Зелена Картка» терміном на рік. Чи можна всю вартість цього полісу віднести до витрат? Чи частина вартості, що перевищує термін відрядження, є додатковим благом працівника?
    03.09.202536