• Посилання скопійовано

Мікропідприємство в наступному році стає малим: коли потрібно створювати резерв відпусток?

Підприємство не створює резерв відпусток згідно з п. 7 П(С)БО 25 (є мікропідприємством). Проте є ймовірність, що за підсумками 2020 року воно відповідатиме критеріям малого. Коли воно має створювати резерв відпусток? Як врахувати невикористані відпустки за період, коли резерв не створювався? За якими формами фінзвітності звітувати в 2020 році?

Статтею 2 Закону про бухоблік встановлено критерії віднесення підприємств до мікро-, малих, середніх або великих підприємств залежно від балансової вартості активів, чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та середньої кількості працівників.

При визначенні категорії, до якої належить підприємство, використовуються показники, які на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із наведених у Законі критеріїв. Для визначення відповідності критеріям, встановленим у євро, застосовується офіційний курс гривні щодо іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі курсів НБУ, що встановлювалися для євро протягом відповідного року.

Якщо підприємство однієї з наведених категорій за показниками річної фінансової звітності протягом двох років поспіль не відповідає наведеним критеріям, воно відноситься до відповідної категорії підприємств.

Тобто, ті критерії, яким відповідає підприємство на сьогодні, формуватимуть його статус лише наступного року.

Звідси висновок: щоб набути статус малого, підприємство має відповідати критеріям малого протягом 2020 та 2021 років поспіль. У такому разі воно з 2022 року набуває статус малого з відповідними наслідками (тобто з 2022 року  воно має створювати резерв відпусток, подавати квартальну фінзвітность тощо). Якщо у 2020 або 2021 році критерії малого не виконуються, підприємство залишається в статусі мікропідприємства.

 

Щодо врахування невикористаних відпусток за період, коли підприємство не мало створювати резерв відпусток

Це питання прямо законодавчо не врегульовано. Існує два підходи: або за рахунок поточних витрат, або за рахунок резерву, а у разі його недостатності  - за рахунок поточних витрат. Який з них застосовувати підприємство повинно вирішувати самостійно, прописавши це у обліковій політиці.  Докладно про це див. тут.

Як розрахувати резерв читайте тут.

 

Щодо форм фінансової звітності

За підсумками 2019 року, в 2020 році підприємство ще відповідає статусу мікропідприємства.

Фінансову звітність малого підприємства (форми №1-м, №2-м) мають складати:

  • малі підприємства;
  • представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності.

Фінансову звітність мікропідприємства (форми №1-мс, №2-мс) мають складати:

  • мікропідприємства;
  • підприємства, які ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, тобто платники єдиного податку;
  • непідприємницькі (тобто неприбуткові) товариства.

Таким чином, підприємство за 2020 рік має подавати річні  форми №1-мс, №2-мс.

Докладно про це читайте тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0315
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202446
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202427
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024350
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426