• Посилання скопійовано

Відшкодування витрат на відрядження звільненому працівнику

Працівник підприємства був у відрядженні в межах України. Повернувшись з відрядження, авансового звіту не надав, а звільнився. Після звільнення працівник через декілька днів надав авансовий звіт. Чи можна відшкодовувати йому такі витрати?

Відповідно до п. 170.9.1 ПКУ не є доходом платника податку - фізособи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.

Оскільки в даному випадку авансовий звіт подається вже після звільнення працівника, то він уже не перебуває у трудових відносинах з підприємством, і на нього ці норми не поширюються. У даному випадку витрати на відрядження відшкодовуються вже не працівнику підприємства.

Законодавство не забороняє проводити такі операції, тож підприємство може прийняти у колишнього працівника авансовий звіт у загальному порядку та відшкодувати йому понесені витрати у відрядженні, але це вже буде додатковим благом  (пп. «г» пп. 164.2.17 ПКУ, ознака доходу у формі №1ДФ – «126») з оподаткуванням ПДФО та військовим збором. Витрати підприємства на відшкодування витрат на відрядження колишньому працівнику будуть списані до тієї ж статті витрат, до якої вони списувалися б у тому випадку, якби цей працівник не звільнявся.

Звертаємо увагу, що відповідно до пп. 168.1.1 ПКУ підприємство як податковий агент зобов'язане утримувати податок із суми доходу і за рахунок такого доходу, тобто сплачувати ПДФО та ВЗ за свій рахунок підприємство не може. У даному випадку слід утримати ПДФО та ВЗ із суми грошового відшкодування витрат: Дт 372 Кт 641, 642.

Пропонуємо таку схему бухобліку вищевказаних операцій - у таблиці. 

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Колишній працівник адмінапарату надав авансовий звіт про відрядження після звільнення (сума умовна)

92

372

500,00

З суми відшкодування утримується ПДФО за ставкою 18%

372

641/ПДФО

90,00

З суми відшкодування утримується ВЗ  за ставкою 1,5%

372

642

7,50

Сплачено ПДФО та ВЗ до бюджету

641

642

311

90,00

7,50

Виплачено відшкодування колишньому працівнику

372

301, 311

402,50

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • З окладу за якою посадою проводиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника?
    На підприємстві є єдиний бухгалтер, який виконує функцію головного бухгалтера (так як він тривалий час не з'являється на роботу) з доплатою 50% окладу. Загальна зарплата за місяць становить 15500,00 (10000 - оклад бухгалтера+5500 - 50% окладу головного бухгалтера.) В квітні бухгалтер йде у відпустку і його обов'язки буде виконувати директор. З якого окладу робити 50% доплати директора за тимчасове виконання обов'язків бухгалтера: з окладу бухгалтера чи окладу бухгалтера +50% доплати за виконання обов'язків головного бухгалтера -15000,00?
    21.08.202525
  • Оформлення виходу працівниці - ФОПа на неповний робочий день без переривання відпустки для догляду за дитиною до трьох років
    Які документи потрібні для оформлення часткового виходу працівниці з відпустки по догляду за дитиною до трьох років у ФОП? Чи потрібно повідомляти соціальні служби? Як оформити роботу на 0,25 або 0,5 ставки та як сплачується ЄСВ у такому випадку?
    21.08.202524
  • Компенсація за соціальну відпустку на дітей при звільненні
    Працівниця, яка має двох дітей (6 і 9 років) та третю дитину з інвалідністю, звільняється 25.08.2025 р. З 19.04.2021 р. вона працювала, але більшість часу перебувала у відпустці для догляду за дитиною. Скільки днів невикористаної соціальної відпустки на дітей їй потрібно компенсувати при звільненні?
    21.08.202551
  • Декретні сумісниці при звільненні з основного місця роботи
    Працівниця за сумісництвом надала ЛН по вагітності та пологам. З основного місця роботи вона звільнилась рік тому, не повідомивши роботодавця, де працює за сумісництвом. Довідка про середню заробітну плату з основного місця роботи відсутня. Чи можливо в цьому випадку нарахування та виплата декретних? ЄСВ на зарплату працівниці нараховувалася і сплачувалася вчасно
    20.08.202532
  • Які наслідки звільнення без компенсації невикористаної відпустки?
    У заяві на звільнення працівник відмовляється від компенсації за невикористану відпустку. Чи правомірно її не нарахувувати? Якщо потрібно в будь-якому випадку нарахувати, які наслідки за невиплату компенсаціїї і перерахування податків?
    20.08.2025333