• Посилання скопійовано

Збільшення окладів у штатному розписі: чи слід видавати наказ під кожного працівника?

Чи потрібно видавати наказ на кожного працівника про збільшення окладів у штатному розписі? Чи необхідно знайомити під підпис працівників з такими змінами?

Штатний розпис на підприємстві розробляється на підставі внутрішніх документів, а саме:

  • структури підприємства;
  • положення про оплату праці.

Штатним розписом встановлюється:

  • структура підприємства;
  • штат;
  • посадові оклади працівників.

Загальної типової форми штатного розпису законодавство не визначає. Винятком є лише бюджетні організації, яким наказом Мінфіну від 28.01.2002 р. №57 було затверджено типову форму штатного розпису. Уніфікована форма штатного розпису, яку можна використати як зразок  для розробки власної  форми міститься в Збірнику уніфікованих форм організаційно-розпорядчих документів (схвалено Методичною комісією Державного комітету архіві України 20.06.2006 р., протокол №3). 

Коли необхідно внести зміни  до штатного розпису, то у такому випадку слід видати наказ. Якщо структура підприємства не зазнає значних змін, у перезатвердженні штатного розпису немає потреби. Достатнім буде зазначення в наказі, які саме зміни вносяться, а саме:

  • назва та код нової посади;
  • структурний підрозділ, до якого вводиться нова одиниця;
  • розмір посадового окладу.

У випадку структурної перебудови підприємства, слід видати наказ, яким затверджується новий штатний розпис, одночасно з цим скасовується старий штатний розпис.

У випадку зменшення посадових окладів працівників слід попередити за два місяці до введення змін (ст. 30, ст. 103 КЗпП). У такому випадку зміни до штатного розпису вносяться заздалегідь, але вони набирають чинності з моменту спливання терміну 2 місяці.

Якщо йдеться про підвищення заробітної плати, у т. ч. у зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати, попереджати про таке підвищення за два місяці не потрібно. 

Та й тут є свої нюанси – все одно потрібно видавати накази: один про внесення змін до штатного розпису, а другий - наказ про підвищення посадового окладу для конкретного працівника.

Зауважимо, що прізвища в штатному розписі не зазначаються. 

 

Види наказів 

Накази про затвердження штатного розпису, внесення змін до штатного розпису належать до: 

  • наказів з основної діяльності — в організаціях, які створюють документи Національного архівного фонду;
  • наказів з кадрових питань тривалого (75 років) строку зберігання — в інших організаціях (Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затверджений наказом Мін’юсту від 12.04.2012 р. №578/5).

 

Накази з основної діяльності

Наказ про внесення змін до штатного розпису належить до наказів з основної діяльності.  Нормативно-правовими актами з діловодства  не зазначається обов’язку щодо ознайомлення працівників з наказами з основної діяльності.  Ці накази погоджуються (візуються) особами організації відповідно до встановленого порядку погодження документів на підприємстві. У  наказі про затвердження штатного розпису або про внесення змін до штатного розпису  доручається  керівнику кадрової служби підготувати індивідуальні накази про зміни посадових окладів конкретним працівникам.

 

Індивідуальні кадрові накази 

Як зазначено вище, такі накази зберігають тривалий термін, а саме 75 років. З наказом з кадрових питань працівника, щодо зміни окладу слід ознайомити під особистий підпис. Оскільки,  на підставі цього наказу працівнику нараховуватиметься заробітна плата у новому розмірі, а не на підставі штатного розпису.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202498
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024411
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427