• Посилання скопійовано

Збільшення окладів у штатному розписі: чи слід видавати наказ під кожного працівника?

Чи потрібно видавати наказ на кожного працівника про збільшення окладів у штатному розписі? Чи необхідно знайомити під підпис працівників з такими змінами?

Штатний розпис на підприємстві розробляється на підставі внутрішніх документів, а саме:

  • структури підприємства;
  • положення про оплату праці.

Штатним розписом встановлюється:

  • структура підприємства;
  • штат;
  • посадові оклади працівників.

Загальної типової форми штатного розпису законодавство не визначає. Винятком є лише бюджетні організації, яким наказом Мінфіну від 28.01.2002 р. №57 було затверджено типову форму штатного розпису. Уніфікована форма штатного розпису, яку можна використати як зразок  для розробки власної  форми міститься в Збірнику уніфікованих форм організаційно-розпорядчих документів (схвалено Методичною комісією Державного комітету архіві України 20.06.2006 р., протокол №3). 

Коли необхідно внести зміни  до штатного розпису, то у такому випадку слід видати наказ. Якщо структура підприємства не зазнає значних змін, у перезатвердженні штатного розпису немає потреби. Достатнім буде зазначення в наказі, які саме зміни вносяться, а саме:

  • назва та код нової посади;
  • структурний підрозділ, до якого вводиться нова одиниця;
  • розмір посадового окладу.

У випадку структурної перебудови підприємства, слід видати наказ, яким затверджується новий штатний розпис, одночасно з цим скасовується старий штатний розпис.

У випадку зменшення посадових окладів працівників слід попередити за два місяці до введення змін (ст. 30, ст. 103 КЗпП). У такому випадку зміни до штатного розпису вносяться заздалегідь, але вони набирають чинності з моменту спливання терміну 2 місяці.

Якщо йдеться про підвищення заробітної плати, у т. ч. у зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати, попереджати про таке підвищення за два місяці не потрібно. 

Та й тут є свої нюанси – все одно потрібно видавати накази: один про внесення змін до штатного розпису, а другий - наказ про підвищення посадового окладу для конкретного працівника.

Зауважимо, що прізвища в штатному розписі не зазначаються. 

 

Види наказів 

Накази про затвердження штатного розпису, внесення змін до штатного розпису належать до: 

  • наказів з основної діяльності — в організаціях, які створюють документи Національного архівного фонду;
  • наказів з кадрових питань тривалого (75 років) строку зберігання — в інших організаціях (Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затверджений наказом Мін’юсту від 12.04.2012 р. №578/5).

 

Накази з основної діяльності

Наказ про внесення змін до штатного розпису належить до наказів з основної діяльності.  Нормативно-правовими актами з діловодства  не зазначається обов’язку щодо ознайомлення працівників з наказами з основної діяльності.  Ці накази погоджуються (візуються) особами організації відповідно до встановленого порядку погодження документів на підприємстві. У  наказі про затвердження штатного розпису або про внесення змін до штатного розпису  доручається  керівнику кадрової служби підготувати індивідуальні накази про зміни посадових окладів конкретним працівникам.

 

Індивідуальні кадрові накази 

Як зазначено вище, такі накази зберігають тривалий термін, а саме 75 років. З наказом з кадрових питань працівника, щодо зміни окладу слід ознайомити під особистий підпис. Оскільки,  на підставі цього наказу працівнику нараховуватиметься заробітна плата у новому розмірі, а не на підставі штатного розпису.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045