• Посилання скопійовано

Надання трьох відпусток підряд: чи можливо?

Працівник має право на три щорічні основні відпустки. Який порядок їх надання? Чи можна надати згідно з заявою працівника усі три відпустки підряд?

Згідно з ч. 5 ст. 11 Закону про відпустки заборонено не надавати щорічну відпустку повною тривалістю упродовж двох років поспіль.

Частиною 2 ст. 12 Закону про відпустки передбачено, що невикористану частину щорічної відпустки має бути надано працівнику, як правило, до кінця робочого року, але не пізніше 12 місяців після закінчення робочого року, за який надається відпустка.

Чинним законодавством не передбачено терміну давності, після якого працівник втрачає право на щорічні відпустки, воно не містить заборони надавати щорічні відпустки у разі їх невикористання. Тож, якщо працівник з якихось причин не скористався своїм правом на таку відпустку за декілька попередніх років, зокрема й за три роки, то він має право їх використати.

Щорічна відпустка має надаватися вчасно згідно із затвердженим графіком відпусток.

Згідно з ч. 12 ст. 10 Закону про відпустки роботодавець зобов’язаний вести облік відпусток, що надаються працівникам. Відповідно до ч. 3  ст. 10 Закону про відпустки загальна тривалість щорічних основної та додаткових відпусток не може перевищувати 59 календарних днів.

Зазначене обмеження стосується тривалості щорічної відпустки, на яку працівник має право за один робочий рік. Щодо кількості днів невикористаних відпусток, які можуть надаватися працівнику протягом робочого року, то це питання має вирішуватися за погодженням сторін трудового договору. Тобто працівник може використати частину відпустки за минулий рік або, якщо роботодавець не заперечує, всі дні невикористаної відпустки відразу.

В чинному законодавстві не міститься заборон на надання щорічних відпусток підряд, які безперервно накопичені за декілька років. Але надалі потрібно зважати на вищевказані норми Закону про відпустки та вчасно надавати відпустки працівникам.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045