• Посилання скопійовано

Перебування працівника в орендованому приміщенні у позаробочий час: як документально підтвердити?

У зв'язку з необхідністю працівник змушений знаходитися в орендованому офісному приміщенні після завершення робочого часу. Орендодавець вимагає від орендаря повідомити, згідно з яким документом працівник має право знаходитись в офісному приміщенні в позаробочий час. Яким документом це можна підтвердити?

Положення ч. 1 ст. 773 ЦКУ зобов'язують наймача (орендаря) користуватися річчю відповідно до її призначення та умов договору.

Тому, в ситуації, яка розглядається, відповідальному представнику орендаря необхідно уважно переглянути розділ договору оренди, в якому сторони погодили права та обов’язки орендаря та орендодавця.

Наприклад, до обов’язків орендаря можуть висуватися такі вимоги:

  • утримувати приміщення в належному стані, відповідно до вимог протипожежної безпеки та санітарних норм, також правил користування тепловою та електричною енергією;
  • не допускати перевантаження електромереж;
  • запобігати пошкодженню і псуванню обладнання та устаткування.

Орендодавець зі свого боку, може зобов’язуватись:

  • забезпечувати безперешкодне використання орендарем приміщення‚ що орендується‚ на умовах договору;
  • видавати у необхідній кількості за заявками орендаря постійні та разові перепустки до будівлі‚ в який розміщене приміщення‚ що орендується.

Крім того, в договорі оренди може встановлюватися умови щодо часу перебування працівників орендарів у приміщеннях, що знаходяться в офісній будівлі.

Наприклад:

  • постійна перепустка, що оформлюється на працівника орендаря, дає йому права на перебування у приміщеннях офісної будівлі з 8:00 до 19:00  щоденно, крім суботи, неділі та загальнодержавних святкових днів;
  • для перебування працівників орендарів у приміщеннях офісної будівлі в інший час, крім з 8:00 до 19:00, орендар має оформити за підписом керівника заявку до 16:00 поточного дня із зазначенням в ній дати та часу перебування (наприклад, з 19:00 до 21:30), а також прізвищ працівників;
  • для відвідування приміщень офісної будівлі у вихідні дні (суботу, неділю та на загальнодержавні свята) заявка з додаванням до неї наказу про роботу у вихідний та святковий день подається до 16:00 дня, що передує дню відвідування будівлі;
  • у разі перебування працівників орендаря в приміщеннях офісної будівлі без своєчасного оформлення вказаної заявки, вони зобов’язані звільнити ці приміщення на вимогу працівника орендодавця.

Отже, форму документу, який орендар має надати орендодавцю щодо перебування працівника орендаря в офісному приміщенні в позаробочий час, необхідно погоджувати з орендодавцем. Це може бути: пояснення, наказ, доповідна записка або інший письмовий документ, який пояснює причину перебування персоналу та який задовольняє оренодавця.

Якщо наймач (орендар) користується річчю, переданою йому у найм (оренду), не за її призначенням або з порушенням умов договору найму, наймодавець (орендодавець) має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків (ч. 2 ст. 773 ЦКУ).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023129