• Посилання скопійовано

Призупинення будівництва: бухгалтерський та податковий облік

Підприємство призупинило будівництво кафе. Як вести бухгалтерський та податковий облік витрат на охорону об'єкта незавершеного будівництва та орендної плати за землю, зайняту під цим будівництвом. Чи відносяться ці витрати до капінвестицій?

Нагадаємо, що будівництво основних засобів – це капітальні інвестиції і обліковуються вони на субрахунку 151 «Капітальне будівництво» рахунку 15 «Капітальні інвестиції».

Якщо будівництво кафе призупинено, можна говорити про «консервацію» такого будівництва. Відповідно витрати на поточне обслуговування об’єкта, будівництво якого призупинено, не повинні розглядатися як капітальні інвестиції.

У цьому випадку призупинення будівництва кафе не передбачає повної відсутності витрат на його утримання, адже підприємство несе витрати на охорону і оренду землі. На нашу думку, такі витрати слід списувати щомісячно на субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності». 

Таким чином, витрати на охорону кафе відображаються в обліку проведеннями:

Дт 949 Кт 631 (якщо охороняє стороння організація);

або Кт 66, 65, 13, 20, 22, 63 і т.п. (якщо витрати на забезпечення охорони несе підприємство самостійно). 

Витрати на оренду землі відображаються проведеннями:

Дт 949 Кт 631 – якщо земля не державної і не комунальної власності, а орендодавець – юридична чи фізична особа;

Дт 949 Кт 641/плата за землю – якщо земля державної або комунальної власності і підприємство сплачує орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Коригування фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даного випадку нормами ПКУ не передбачено.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202423
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427