• Посилання скопійовано

Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?

Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?

Для того, щоб обрати тактику виправлення розбіжностей між показниками рівнемірів-лічильників та даними бухобліку, потрібно з’ясувати причину таких розбіжностей. 

Зокрема, було виявлено такі розбіжності:

  • Ємність 1 – відхилення складає  -3204 л - 4204 кг -726,9 л при t 15°(тобто коефіцієнт в’язкості тут некоректний); 
  • Ємність 2- відхилення складає -1817 л -2705,9 кг +342,5 л при t 15°. 

Такі відхилення не могли сформуватися за рахунок сезонних коливань густини пального. Скоріше за все, їхньою причиною були помилки в первинних бухгалтерських документах або в акцизних накладних.

Відповідно до пп. 1 розділу VI Порядку №729 від 27.11.2020 р. заявка на поповнення (коригування) залишку пального складається у разі, якщо виникає потреба поповнити обсяги залишків пального в СЕА РП, в тому числі у разі зміни умов оподаткування.

Заявка на поповнення (коригування) залишку пального складається також, якщо:

  • в результаті зміни фізико-хімічних показників пального збільшується обсяг пального за певним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, в тому числі під час одночасного зменшення обсягів пального за іншим кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;
  • є необхідність здійснити зміну коду товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД у зв’язку зі зміною цього показника в додатковій митній декларації, оформленій після дослідження проб (зразків) пального.

З цього правила робимо висновок, що заявка не використовується для виправлення помилок. Натомість з метою виправлення помилок використовується розрахунок коригування до акцизної накладної – див. пп. 1 розділу IV Порядку №729. 

Як ми вже зазначали, для виправлення помилок потрібно знайти їх причини і виявити саме ті помилкові документи, в яких виникли розбіжності. Потім до помилкових акцизних накладних слід створити РК і привести показники кожної АН до правильних значень. Код виду коригування буде «4» - коригування показників акцизної накладної у зв’язку з помилковим зазначенням обсягу пального в кілограмах та літрах, приведених до температури 15 °C.

При виправленні помилок в акцизних накладних потрібно враховувати всі приписи розділу IV Порядку №729. Порядок заповнення РК до АН з кодом виду коригування «4» описаний у пп. 18 розділу IV Порядку №729.

Розбіжності в бухобліку (якщо вони є) врегульовуються так, як це звичайно робиться за результатами інвентаризації. Докладніше про інвентаризацію запасів ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202550
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202553
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202540
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025262
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202558