• Посилання скопійовано

Призупинення будівництва: бухгалтерський та податковий облік

Підприємство призупинило будівництво кафе. Як вести бухгалтерський та податковий облік витрат на охорону об'єкта незавершеного будівництва та орендної плати за землю, зайняту під цим будівництвом. Чи відносяться ці витрати до капінвестицій?

Нагадаємо, що будівництво основних засобів – це капітальні інвестиції і обліковуються вони на субрахунку 151 «Капітальне будівництво» рахунку 15 «Капітальні інвестиції».

Якщо будівництво кафе призупинено, можна говорити про «консервацію» такого будівництва. Відповідно витрати на поточне обслуговування об’єкта, будівництво якого призупинено, не повинні розглядатися як капітальні інвестиції.

У цьому випадку призупинення будівництва кафе не передбачає повної відсутності витрат на його утримання, адже підприємство несе витрати на охорону і оренду землі. На нашу думку, такі витрати слід списувати щомісячно на субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності». 

Таким чином, витрати на охорону кафе відображаються в обліку проведеннями:

Дт 949 Кт 631 (якщо охороняє стороння організація);

або Кт 66, 65, 13, 20, 22, 63 і т.п. (якщо витрати на забезпечення охорони несе підприємство самостійно). 

Витрати на оренду землі відображаються проведеннями:

Дт 949 Кт 631 – якщо земля не державної і не комунальної власності, а орендодавець – юридична чи фізична особа;

Дт 949 Кт 641/плата за землю – якщо земля державної або комунальної власності і підприємство сплачує орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Коригування фінрезультату з метою оподаткування податком на прибуток для даного випадку нормами ПКУ не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202552
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202527
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532