• Посилання скопійовано

Які податкові наслідки ремонту орендованого житла для працівника?

ТОВ - платник податку на прибуток, ПДВ орендує квартиру у фізособи для працівника. Термін оренди не визначено, вартість - 10000 грн/місяць. ТОВ планує провести ремонт орендованої квартири. Як відобразити дану операцію в обліку та оподаткувати?

Законодавчих обмежень щодо ремонту орендованого приміщення немає. В свою чергу, ремонт може бути капітальним чи поточним.

Поточний ремонт орендованого майна проводить орендар власним коштом;  капітальний ремонт проводить орендодавець, якщо інше не передбачено договором (див. ст. 776 ЦКУ ).

Таким чином, поточний ремонт не потребує згоди орендодавця, а от капітальний - так (див. ч. 1 ст. 778 ЦКУ). Якщо орендар не може використовувати об’єкт і він потребує капітального ремонту, то орендар може його провести в рахунок орендної плати (див. ч. 3 ст. 776 ЦКУ). Проте згода все одно потрібна, адже якщо поліпшення неможливо відділити без шкоди для об’єкта оренди, то права на відшкодування у орендаря не буде (ч. 5 ст. 778 ЦКУ).

Тому ТОВ потрібно визначити: 

  • ремонт буде поточним чи капітальним;
  • орендар компенсує витрати чи ні.

Якщо, ТОВ проводить поточний ремонт, то всі витрати пов’язані з ремонтом будуть включені у витрати, якщо капітальний і витрати призводять до збільшення економічних вигід від використання, то у нас виникає необоротний матеріальний актив, який буде амортизуватися. Про те як ідентифікувати вид ремонту та обліковувати див. нашу консультацію.

За умови, що фізична особа - орендодавець відшкодує витрати ТОВ-орендарю, орендодавця можна розглядати як замовника робіт з ремонту, а орендаря - як виконавця таких робіт (підрядника). І в цьому випадку буде звичайна господарська операція з надання послуг. Про це ми писали тут.

Якщо витрати на поліпшення об’єкта оренди проведено за згодою фізичної особи - орендодавця та не компенсовано ТОВ-орендарю, то при поверненні об’єкта оренди вартість поліпшення вважається безоплатно наданою послугою та підлягає оподаткуванню ПДВ за основною ставкою, виходячи з ціни придбання товарів/послуг, використаних для такого поліпшення. Більш детально див. нашу новину тут.

Щодо податку на прибуток, то коригування може бути застосоване відповідно до ст.138 ПКУ щодо амортизації поліпшення. Про застосування даної різниці див. тут. 

При цьому, для фізичної особи - орендодавця такі поліпшення є додатковим благом відповідно до пп. 164.2.17 ПКУ на дату повернення орендованого житла. Адже саме з цього періоду він зможе скористатися таким поліпшенням. ТОВ в цьому випадку буде податком агентом для фізичної особи-орендодавця.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік продажу автомобіля юрособою фізособі
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку (ПДВ, податок на прибуток, ПДФО, ВЗ) операції продажу основного засобу (автомобіля) юридичною особою на загальній системі фізичній особі? Які первинні документи необхідно оформити?
    Сьогодні 09:435
  • Класифікація витрат: виїзд спеціаліста та транспортні послуги
    До яких витрат слід віднести вартість виїзду спеціаліста з ремонту автотранспорту в бухобліку, якщо ціна цієї послуги окремо виділена в акті? Як коректно обліковувати витрати на транспортні послуги (доставку) при придбанні бетонних кілець: включити до первісної вартості запасів (кілець), віднести до витрат на збут чи обліковувати на окремому рахунку?
    17.10.202523
  • Аудиторські послуги: коли відображати в обліку?
    Підприємство отримало аудиторські послуги від резидента України. Акт датований 2025 роком. В акті зазначено, що було проведено аудит діяльності підприємства за 2024 рік. Підприємство звітується за НП(С)БО. У якому році необхідно включити витрати за цим актом до звіту про фінрезультати (ф.№2)? У якому році необхідно включити витрати до декларації з прибутку (відкоригувати через податкові різниці)?
    17.10.202545
  • Порядок обліку надмірно утриманих аліментів після закриття виконавчого провадження
    Як правильно відобразити в бухобліку ситуацію, коли у лютому 2022 року з заробітної плати працівника були надмірно утримані та перераховані аліменти виконавцю на 400 грн, а виконавче провадження наразі закрито? Який рахунок слід використовувати для списання заборгованості: Дт 946 Кт 663 чи Дт 441 Кт 663?
    16.10.202570
  • Відшкодування бюджетними коштами допомоги ЗСУ: що в обліку?
    Підприємство протягом 1 півріччя 2025 року надавало благодійну допомогу ЗСУ виготовленою продукцією. Таку допомогу оподатковувало ПДВ у зв'язку з можливістю її відшкодування за рахунок грантів місцевого бюджету. У ІІІ кварталі підприємству було відшкодовано за рахунок бюджетних коштів суму витрат на благодійну допомогу без частини витрат на ПДВ. Як відобразити таку операцію в бухобліку?
    16.10.202519