• Посилання скопійовано

Які податкові наслідки ремонту орендованого житла для працівника?

ТОВ - платник податку на прибуток, ПДВ орендує квартиру у фізособи для працівника. Термін оренди не визначено, вартість - 10000 грн/місяць. ТОВ планує провести ремонт орендованої квартири. Як відобразити дану операцію в обліку та оподаткувати?

Законодавчих обмежень щодо ремонту орендованого приміщення немає. В свою чергу, ремонт може бути капітальним чи поточним.

Поточний ремонт орендованого майна проводить орендар власним коштом;  капітальний ремонт проводить орендодавець, якщо інше не передбачено договором (див. ст. 776 ЦКУ ).

Таким чином, поточний ремонт не потребує згоди орендодавця, а от капітальний - так (див. ч. 1 ст. 778 ЦКУ). Якщо орендар не може використовувати об’єкт і він потребує капітального ремонту, то орендар може його провести в рахунок орендної плати (див. ч. 3 ст. 776 ЦКУ). Проте згода все одно потрібна, адже якщо поліпшення неможливо відділити без шкоди для об’єкта оренди, то права на відшкодування у орендаря не буде (ч. 5 ст. 778 ЦКУ).

Тому ТОВ потрібно визначити: 

  • ремонт буде поточним чи капітальним;
  • орендар компенсує витрати чи ні.

Якщо, ТОВ проводить поточний ремонт, то всі витрати пов’язані з ремонтом будуть включені у витрати, якщо капітальний і витрати призводять до збільшення економічних вигід від використання, то у нас виникає необоротний матеріальний актив, який буде амортизуватися. Про те як ідентифікувати вид ремонту та обліковувати див. нашу консультацію.

За умови, що фізична особа - орендодавець відшкодує витрати ТОВ-орендарю, орендодавця можна розглядати як замовника робіт з ремонту, а орендаря - як виконавця таких робіт (підрядника). І в цьому випадку буде звичайна господарська операція з надання послуг. Про це ми писали тут.

Якщо витрати на поліпшення об’єкта оренди проведено за згодою фізичної особи - орендодавця та не компенсовано ТОВ-орендарю, то при поверненні об’єкта оренди вартість поліпшення вважається безоплатно наданою послугою та підлягає оподаткуванню ПДВ за основною ставкою, виходячи з ціни придбання товарів/послуг, використаних для такого поліпшення. Більш детально див. нашу новину тут.

Щодо податку на прибуток, то коригування може бути застосоване відповідно до ст.138 ПКУ щодо амортизації поліпшення. Про застосування даної різниці див. тут. 

При цьому, для фізичної особи - орендодавця такі поліпшення є додатковим благом відповідно до пп. 164.2.17 ПКУ на дату повернення орендованого житла. Адже саме з цього періоду він зможе скористатися таким поліпшенням. ТОВ в цьому випадку буде податком агентом для фізичної особи-орендодавця.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Неповернуті аванси за ліцензійними договорами: як облікувати?
    Консультація розглядає порядок відображення в бухгалтерському та податковому обліках підприємства невикористаних та неповернутих авансів, сплачених іноземним правовласникам за ліцензійними договорами на видання книжок. Пояснюється неможливість використання резерву сумнівних боргів для таких авансів, порядок списання їх на витрати (рахунок 949) та відсутність специфічних податкових різниць для даної операції
    17.04.202517
  • Надання приватною школою платного харчування учням: що в бухобліку?
    Приватна школа організовує харчування для учнів за принципом «шведського столу». Учні оплачують вартість харчування окремо. Як відобразити такі операції в бухгалтерському обліку?
    16.04.202524
  • На якому рахунку обліковувати кошти від продажу сертифікату на брокерському рахунку в депозитарію?
    ТОВ має на балансі інвестиційні сертифікати, кошти від продажу яких, спочатку зайшли на брокерський (транзитний) рахунок в депозитарії, а потім за розпорядженям ТОВ на основний р/р. На якому бухгалтерському рахунку потрібно обліковувати рух коштів за брокерським рахунком?
    16.04.202526
  • Інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю: як облікувати?
    Благодійний фонд планує придбати інклюзивне авто для перевезення людей з інвалідністю. Чи може кошти на купівлю за запитом на цільове фінансування дати юрсоба? Як в бухобліку фонду відобразити отримання коштів, придбання авто і його використання? Якими документами підтверджувати, що витрати на використання авто – це не адміністративні витрати, які повинні бути в межах 20%?
    14.04.202516
  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.2025809