• Посилання скопійовано

Відшкодування витрат на ремонт орендованого приміщення: облік та оподаткування

Орендар зі згоди орендодавця проводить капітальний ремонт орендованого складського приміщення. Після закінчення ремонту орендодавець компенсує витрати орендарю. Які особливості бухобліку у орендаря та орендодавця? Чи виникають податкові різниці з податку на прибуток та які ПДВ-наслідки?

В обліку орендаря

В даній ситуації орендодавця можна розглядати як замовника робіт з ремонту, а орендаря - як виконавця таких робіт (підрядника).

Таким чином, в загальному порядку підрядник (орендар) формує собівартість виконаних ремонтних робіт і подальший їх продаж орендодавцеві:

  • Дт 23 Кт 13, 631, 651, 661 тощо – понесені витрати на ремонт;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ у витратах на ремонт;
  • Дт 361 Кт 703 – передано за актом орендодавцеві роботи з ремонту;
  • Дт 703 Кт 641 – нараховано ПЗ з ПДВ;
  • Дт 703 Кт 791 – дохід з наданих послуг віднесено на фінрезультати;
  • Дт 903 Кт 23 – списана собівартість наданих послуг;
  • Дт 791 Кт 903 – собівартість реалізації віднесено на фінрезультати;
  • Дт 311 Кт 361 – отримана оплата від орендодавця (замовника).

Податкових різниць в даній ситуації немає.

Оскільки орендар (підрядник) передає замовнику (орендодавцеві) результати виконаних робіт, з точки зору ПДВ має місце звичайна операція постачання, тому орендодавець в загальному порядку нараховує ПЗ з ПДВ, складає ПН і реєструє її в ЄРПН.

 

В обліку орендодавця

Орендодавець отримав витрати з ремонту власного приміщення, тобто, об’єкта ОЗ.

Відповідно до п. 15 НП(С)БО 7, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, включаються до складу витрат.

Відповідно до п. 30 Методрекомендацій №561, витрати на капітальний ремонт об'єктів основних засобів визнаються витратами звітного періоду. Такі витрати можуть бути визнані капітальними інвестиціями, якщо витрати на значний огляд і капітальний ремонт можуть бути ідентифіковані з окремою замортизованою частиною (компонентом) основних засобів.

Тобто за загальним правилом, витрати на капітальний ремонт включаються до складу поточних витрат. У даному випадку такі витрати варто розцінювати як витрати на утримання приміщень, що надаються в оренду, а значить, вони мають включатися до собівартості «послуг» з оренди:

  • Дт 23, 91 або 949 тощо Кт 631 – отримано роботи з ремонту та списано на витрати;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ;
  • Дт 631 Кт 311 – оплачені роботи з ремонту.

Якщо надання приміщень в оренду є основною діяльністю підприємства, то витрати списуються на рахунки 23, 91, а якщо це не основна діяльність – то на рахунок 949.

Але якщо витрати значні і вони пов’язані з окремою частиною приміщення, яка повністю замортизована, керівник підприємства може прийняти рішення про визнання витрат на ремонт капітальними інвестиціями і збільшення на вартість такого ремонту первісної вартості приміщення:

  • Дт 151 Кт 631 - отримано роботи з ремонту;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ;
  • Дт 631 Кт 311 – оплачені роботи з ремонту.
  • Дт 10 Кт 151 – збільшено первісну вартість приміщення.

Варто також сказати, що здійснені роботи з капітального ремонту можуть призвести до зміни очікуваних економічних вигод від використання приміщення, а також зміни очікуваного способу отримання економічних вигод від приміщення. Внаслідок зміни очікувань згідно з п. 25, п. 28 НП(С)БО 7 підприємство має переглянути строк служби об’єкта ОЗ та/чи методу амортизації. В такому разі амортизація буде нараховуватися виходячи з нового строку експлуатації та/чи із застосуванням нового методу амортизації з місяця, наступного за місяцем таких змін (п. 26 Методрекомендацій №561).

Орендодавець в загальному порякду відображає ПК з ПДВ на підставі ПН орендаря.

Податкових різниць в даній ситуації немає. За винятком «амортизаційної» різниці за ст. 138 ПКУ (щодо амортизації приміщення), якщо орендодавець визнає ремонт капітальними інвестиціями.

 ***

Читайте також: Ремонт орендованого майна в рахунок орендної плати

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202412
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442