• Посилання скопійовано

Дилер здійснює ремонт та надає ТОВ акт про гарантійні роботи, а нерезидент компенсує: що в обліку?

ТОВ продає самостійно та через дилерську мережу обладнання. В разі зламання окремої частини, в т.ч. у складі обладнання, ТОВ надає дилеру запчастину. Дилер здійснює ремонт та надає ТОВ акт про гарантійні роботи. Нерезидент компенсує ТОВ вартість запчастини та робіт через акт або надає запчастину на безоплатній основі. Що з обліком?

Запитання: ТОВ купує частини та обладнання у нерезидента та продає кінцевим покупцям самостійно та через дилерську мережу. В разі зламання окремої частини (проданої як частина) та частини у складі обладнання (проданого як обладнання) ТОВ надає дилеру запчастину. Дилер здійснює ремонт та надає ТОВ акт про гарантійні роботи. Нерезидент компенсує ТОВ вартість запчастини та робіт через акт або надає запчастину на безоплатній основі. Як це відобразити в обліку?

Відповідь: Загальні вимоги до гарантії якості товару, оподаткування, а також документальне оформлення гарантійної заміни запчастин до імпортної техніки докладно розглядалось тут, тут,  а також тут.

Щодо відображення в обліку

Відповідно до п. 5.10 Методичних рекомендацій №2 вартість запасів, які передані підприємством на переробку (давальницька сировина), відображаються на окремих субрахунках рахунків обліку відповідних запасів.

В Інструкції №291 зазначено, що на субрахунку 206 «Матеріали, передані в переробку» обліковуються матеріали, передані в переробку на сторону та які надалі включаються до складу собівартості отриманих з них виробів.

Витрати на переробку матеріалів, які оплачуються стороннім організаціям, відображаються безпосередньо за дебетом рахунків, на яких ведеться облік виробів, що отримані з переробки.

Аналітичний облік матеріалів, що передані в переробку, ведеться в розрізі, що забезпечує інформацію про підприємства-переробники і контроль за операціями з переробки і відповідними витратами. Передача матеріалів у переробку відображається тільки на субрахунках рахунку 20.

Відображення у бухгалтерському обліку операцій з ремонту, який здійснює дилер, передання йому запчастин для заміни та отримання оплати від нерезидента  наведемо у таблиці (суми умовні).

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Відпущено зі складу запаси у переробку стороннім організаціям (запчастини)

206

207 (281)

10000,00

Відображено заміну запчастини в обладнані покупця на новий на підставі акту про витрату давальницьких матеріалів (ф. М-23)

23

206

10000,00

Відображено витрати, пов’язані з заміною запчастини на підставі акту дилера

23

631

8000,00

Відображено податковий кредит з ПДВ

641

631

1600,00

Виставлено рахунок (надано акт) нерезиденту на відшкодування витрат за гарантійне обслуговування за договором

362

703

21600,00

Нараховані податкові зобов’язання з ПДВ

703

641

3600,00

Отримана оплата від нерезидента

312

362

21600,00

Оплачені ремонтні роботи дилера

631

311

9600,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202538
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202551
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025251
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202556