• Посилання скопійовано

Документальне оформлення гарантійної заміни запчастин до імпортної техніки

Які документи потрібні для підтвердження, що операція заміни запчастини до імпортної техніки (підприємство імпортує та продає її на території України), яку відправив безкоштовно завод-виробник (нерезидент), зроблена в межах гарантійного випадку?

Детально про відображення в обліку та підстави для повернення зламаного агрегату нерезиденту для ремонту дивіться тут, а про облік гарантійного ремонту у виробника дивіться тут>>

 

Документальне оформлення

Положення ст. 675 ЦКУ зобов’язують продавця передати покупцю товар, який має відповідати вимогам щодо його якості в момент передання, якщо інший момент визначення відповідності товару цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу.

Гарантія якості товару поширюється на всі комплектуючі вироби, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до ст. 678 ЦКУ покупець, якому передано товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості його використання за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо продавець товару неналежної якості не є його виготовлювачем, вимоги щодо заміни безоплатного усунення недоліків товару і відшкодування збитків можуть бути пред'явлені до продавця або виготовлювача товару.

Положення ч. 6 ст. 269 ГКУ зобов’язують постачальника (виробника) за свій рахунок усунути дефекти виробу, виявлені протягом гарантійного строку, або замінити товари, якщо він не доведе, що дефекти виникли внаслідок порушення покупцем (споживачем) правил експлуатації або зберігання виробу.

У разі усунення дефектів у виробі, на який встановлено гарантійний строк експлуатації, цей строк продовжується на час, протягом якого він не використовувався через дефект, а при заміні виробу гарантійний строк обчислюється заново від дня заміни.

Позови, що випливають з поставки товарів неналежної якості, можуть бути пред'явлені протягом шести місяців з дня встановлення покупцем у належному порядку недоліків поставлених йому товарів (ч. 8 ст. 269 ГКУ).

Відповідність товару вимогам законодавства підтверджується способом та в порядку, встановленими законом та іншими нормативно-правовими актами (ст. 674 ЦКУ).

У ст. 1 Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» наведено визначення термінів, зокрема:

  • документ про відповідність - декларація (в т. ч. декларація про відповідність), протокол (у т. ч. протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у т. ч. сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об'єкта оцінки відповідності;
  • технічний регламент - нормативно-правовий акт, у якому визначено характеристики продукції або пов'язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні процедурні положення, додержання яких є обов'язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва.

Виходячи з викладеного, документальним підтвердженням гарантійної заміни техніки або її частини мають бути документи, перелік яких наведено у відповідному розділі договору купівлі-продажу, наприклад:

  • звернення покупця, у якому зазначається причина для гарантійної заміни (тобто опис поломки) з додаванням документу про відповідність або гарантійного талону;
  • акт про приймання техніки для обстеження та гарантійної заміни;
  • документ про повернення техніки після гарантійної заміни (накладна, акт тощо).

 

Оподаткування

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування.

Витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування включаються до складу витрат на збут на підставі п. 19 П(С)БО 16. Коригувань фінрезультату до оподаткування нормами ПКУ для даного випадку не передбачено.

 

 ПДВ

Відповідно до п. 198.3 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум ПДВ, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ПКУ, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв’язку з ввезенням товарів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Виходячи з того, що гарантійна заміна запчастини виконується в межах господарської діяльності та в оподатковуваних операціях (якщо постачання техніки підлягає оподаткуванню ПДВ), то підприємство-імпортер не повинно нарахувати податкові зобов'язання на підставі п. 198.5 ПКУ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024657
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20247754
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202427