Головна Усі консультації Облік та звітність Облік окремих операцій

Як облікувати витрати на гарантійний ремонт обладнання, який виконаний сторонньою організацією?

Підприємство реалізує маркувальне обладнання. Покупці, які придбали таке обладнання, згодом звертаються до продавця з метою усунення поломки. Підприємство ремонтом не займається, але уклало договір з іншим підприємством. Як облікувати витрати на ремонт обладнання, який виконано сторонньою організацією?

Запитання:

Підприємство реалізує маркувальне обладнання (принтери етикеток, сканери етикеток). Покупці, які придбали таке обладнання, згодом звертаються до продавця з метою усунення поломки. Підприємство-продавець ремонтом не займається, але уклало договір з іншим підприємством, яке обладнання фактично ремонтує. Після завершення ремонту його виконавець надає акт виконаних робіт. Після отримання відремонтованого обладнання воно повертається покупцеві з актом виконаних робіт з певним збільшенням суми виконавця. Гарантійний строк для більшості обладнання становить 12 місяців, але ремонт проводився не в межах гарантійного терміну.  Як відобразити в обліку витрати на ремонт обладнання, який виконано сторонньою організацією?

 

Відповідь:

Насамперед зазначимо, що положення ч. 2 ст. 662 ЦКУ зобов'язують продавця одночасно з товаром передати покупцю його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом з ним відповідно до договору або актів цивільного законодавства.

Якщо приналежності товару або документи, що його стосуються, не передані продавцем у встановлений строк, покупець має право відмовитися від договору купівлі-продажу та повернути товар продавцю (ч. 2 ст. 666 ЦКУ).

На виконання вимог ст. 675 ЦКУ товар, який продавець передає або зобов'язаний передати покупцю, має відповідати вимогам щодо його якості в момент передання товару покупцю, якщо інший момент визначення його відповідності цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу.

Договором або законом може бути встановлений строк, протягом якого продавець гарантує якість товару (гарантійний строк). Гарантія якості товару поширюється на всі комплектуючі вироби, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до ст. 676 ЦКУ гарантійний строк починається з моменту передання товару покупцю, якщо інше не встановлено договором купівлі-продажу. Гарантійний строк, встановлений договором купівлі-продажу, продовжується на час, протягом якого покупець не міг використовувати товар у зв'язку з обставинами, що залежать від продавця, до усунення їх продавцем.

Гарантійний строк продовжується на час, протягом якого товар не міг використовуватися у зв'язку з виявленими в ньому недоліками, за умови повідомлення про це продавця в порядку, встановленому ст. 688 ЦКУ.

У разі заміни товару (комплектуючого виробу) неналежної якості на товар (комплектуючий виріб), що відповідає умовам договору купівлі-продажу, гарантійний строк на нього починає спливати з моменту заміни.

Правові наслідки передання товару неналежної якості встановлені ст. 678 ЦКУ, відповідно до якої покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо продавець товару неналежної якості не є його виробником, вимоги щодо заміни, безоплатного усунення недоліків товару і відшкодування збитків можуть бути пред'явлені до продавця або виробника товару.

У разі, якщо на товар не встановлений гарантійний строк або строк придатності, вимога у зв'язку з його недоліками може бути пред'явлена покупцем за умови, що недоліки були виявлені протягом розумного строку, але в межах двох років (ч. 2 ст. 680 ЦКУ).

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування. Витрати на ремонт та обслуговування, які компенсуються покупцем, в т.ч. у разі виконання ремонту сторонньою організацією, обліковуються продавцем як собівартість наданих послуг покупцю. Тобто акт, отриманий від організації, яка фактично ремонтувала обладнання, проводиться так: Дт 903 Кт 631.

Відшкодування покупцем вартості ремонту обладнання з певною націнкою відображається в повній сумі відшкодування з націнкою в складі доходів від реалізації послуг таким записом: Дт 361 Кт 703.

Націнка при цьому фактично є прибутком, який визначається як різниця між оборотами за рахунками 903 та 703.

Витрати на ремонт та гарантійне обслуговування, які не відшкодовуються покупцем (тобто вони є для покупця безоплатним), в т.ч. у разі виконання ремонту сторонньою організацією, обліковуються продавцем обладнання у складі витрат на збут (пп. 19 П(С)БО 16) на однойменному рахунку 93. Тобто акт, отриманий від організації, яка фактично ремонтувала обладнання, проводиться так: Дт 93 Кт 631. Дохідної частини тут не виникає.

***

Читайте також:

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Бондаренко Олена
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Витрати , Оренда , Облік , Ремонт

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі