• Посилання скопійовано

Скасувати витрати через відсутність ТТН при перевезенні товарів власним авто ДФС не має права

Чи є ТТН обов'язковою для покупця сировини, який власним транспортом доставляє сировину для госпдіяльності, з метою виготовлення готової продукції, реалізації та включення вартості сировини до витрат? Чи правомірно при перевірці ДФС скасовувати витрати вартості сировини за відсутності ТТН у покупця сировини та за наявності відвантажувальної накладної і договору купівлі-продажу?

Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні затверджено постановою КМУ від 25.02.2009 р. №207.  П. 2 цього переліку встановлено, що у разі перевезення за допомогою власного транспорту у водія підприємства-покупця у наявності має бути тільки накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж. 

ТТН має бути у наявності тільки у разі отримання послуг з перевезення, але цей первинний документ не є підставою для оприбуткування самого товару в обліку покупця. Первинним документом для оприбуткування є видаткова накладна, отримана від постачальника таких товарів. Тому скасувати витрати у зв’язку з відсутністю ТТН при перевезенні товарів власним транспортом податківці не мають права. Така позиція була зазначена податківцями і в роз’ясненнях: оскільки транспортної документацією підтверджується операція з надання послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару, то за наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, неподання такого документа, як товарно-транспортна накладна, не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання товарно-матеріальних цінностей (лист Міндоходів від 19.09.2013 р. №11569/6/99-99-22-01-03-15/1128).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Взаємна фіндопомога: чи є підприємства пов’язаними сторонами?
    Велике підприємство (ВП) надало збитковому підприємству (ЗП) безповоротну фіндопомогу (БФД). На кінець звітного періоду ЗП не має зобов’язань перед ВП. На цю ж дату ВП має заборгованість перед ЗП за отриманою поворотною фіндопомогою (ПФД). Власний капітал ЗП від’ємний, а ВП – достатній (значно перевищує суму отриманої ПФД). Чи є ВП та ЗП пов’язаними сторонами згідно з ПКУ?
    08.04.2025122
  • Особливості перерахунку орендної плати за землю, сплаченої за отриманим ППР, якщо почала діяти нова НГО
    Для перерахунку орендної плати за землю фізособа письмово або в е-формі звертається до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земділянки із оригіналами документів і додатковою угодою про внесення змін в договір оренди землі
    06.04.202579
  • Тимчасова передача майна благодійним фондом ФОПу для виконання договірних послуг
    Благодійний фонд, що є неприбутковою організацією та подає мікрозвітність за НП(С)БО 25, укладає договори з ФОПом для здійснення статутної діяльності. Чи має право Фонд тимчасово надати ФОПу майно для виконання певних послуг, наприклад, передати ФОПу фірмовий спецодяг для видачі благодійної допомоги? Чи дозволено надати ФОПу інструменти для ремонту та відновлення будівлі, пошкодженої внаслідок збройних атак?
    31.03.202565
  • Чи включати до витрат рентну плату за понадлімітне використання води?
    ТОВ не має дозволу на спецвикористання води. Чи включається до витрат в податковому обліку рентна плата за понаднормове використання води, з огляду на зміст пп. 255.11.20 ПКУ?
    31.03.2025158
  • Чи сплачувати плату за землю до моменту укладення договору оренди?
    Підприємство отримало у власність нерухоме майно 20.05.2016 р., розташоване на земельній ділянці площею 0,7547 га (кадастровий номер: 0012). Госпдіяльність не проводилась. 17.03.2025 р. укладено з міськрадою договір оренди землі площею 0,7420 га (кадастровий номер: 0047) під цим майном. Чи зобов'язане було підприємство сплачувати земельний податок за період з 20.05.2016 по 17.03.2025 рр.?
    28.03.2025491