Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні затверджено постановою КМУ від 25.02.2009 р. №207. П. 2 цього переліку встановлено, що у разі перевезення за допомогою власного транспорту у водія підприємства-покупця у наявності має бути тільки накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж.
ТТН має бути у наявності тільки у разі отримання послуг з перевезення, але цей первинний документ не є підставою для оприбуткування самого товару в обліку покупця. Первинним документом для оприбуткування є видаткова накладна, отримана від постачальника таких товарів. Тому скасувати витрати у зв’язку з відсутністю ТТН при перевезенні товарів власним транспортом податківці не мають права. Така позиція була зазначена податківцями і в роз’ясненнях: оскільки транспортної документацією підтверджується операція з надання послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару, то за наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, неподання такого документа, як товарно-транспортна накладна, не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання товарно-матеріальних цінностей (лист Міндоходів від 19.09.2013 р. №11569/6/99-99-22-01-03-15/1128).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити